ترندهای روز

تقویت تعاملات گردشگری و فرهنگی میان یوکسکاوا ترکیه و استان آذربایجان‌غربی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

از آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مرتضی صفری در دیدار با هیئت بازرگانی و گردشگری یوکساوا ترکیه اظهار داشت: در دولت سیزدهم گام های بزرگی برای توسعه گردشگری با اولویت تقویت روابط با کشورهای همسایه که روادید با ۳۵ کشور خارجی را لغو کردند. از جمله این اقدامات هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: در سفر استاندار آذربایجان غربی و هیأت همراه به وان ترکیه، توافقات خوبی برای توسعه گردشگری بین دو کشور صورت گرفت و افزایش توریسم بین دو کشور انجام شد. این سفرها بین دو کشور نیز زمینه ای برای توسعه گردشگری است.

وی بیان کرد: هرچه جلسات و دیدارهای مقامات دو کشور بیشتر شود، مشکلاتی که در مسیر توسعه گردشگری وجود دارد برطرف می شود، همانطور که در جلسات قبلی مدیران تورهای گردشگری ترکیه در سفر به ارومیه به این موضوع اشاره کردند. طولانی شدن فرآیند بروکراسی اداری در گمرکات استان. برخی از آنها با پیگیری استاندار مرتفع شده است و امید است مشکلات دیگری نیز برطرف شود تا شاهد افزایش تعداد مسافران ترک و مدت اقامت آنها در آذربایجان غربی باشیم.

صفری با اشاره به ظرفیت های تاریخی، گردشگری و فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: این استان دارای یک هزار و ۸۰۹ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی مانند کلیسای چالدران، کلیسای زورزور ماکو، تخت سلیمان تکاب، آیین مذهبی بدرک و کاروانسرای شاه عباسی خوی است. در میان استان ها ایران ثروتمند است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین آذربایجان غربی با طبیعت بکر، آبشارها، چشمه های آب گرم، جنگل ها و… ظرفیت بالایی برای جذب طبیعت گردی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه های گردشگری و اقامتی متعددی از جمله ۱۱ هتل در استان در حال ساخت است که بیش از دو هزار تخت به تعداد تخت های اقامتی آذربایجان غربی اضافه می شود.

صفری با بیان اینکه مرز سرو ارومیه نزدیک ترین مسیر به یوکسکوا است، گفت: با تقویت ارتباطات سالانه مسافران زیادی به مرز سرو ترکیه رفت و آمد می کنند که این امر موجب توسعه گردشگری در یوکسکوا و ارومیه می شود.

صفری تصریح کرد: علاوه بر تقویت زیرساخت های سفر زمینی بین ارومیه و یوکسکوا، می توان ایرلاین بین این دو شهر ایجاد کرد زیرا هر دوی این شهرها دارای فرودگاه بین المللی هستند که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

ایران بهشت ​​گردشگری جهان است

صالح اوزدمیر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکساکاوا ترکیه نیز با تشکر از مهمان نوازی مردم آذربایجان غربی گفت: یوکساکاوا از ظرفیت های گردشگری و تاریخی خوبی برخوردار است و در سال های اخیر اقدامات مهمی برای تقویت زیرساخت های گردشگری آن انجام شده است. .

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه یوکس آوا ظرفیت منحصر به فردی دارد و در صورت ایجاد خط هوایی بین ارومیه و یوکسکاوا، تعداد مسافران افزایش می یابد و در زمان صرفه جویی می شود که این امر نیز نیازمند برنامه ریزی است.

اوزدمیر تصریح کرد: متاسفانه برخلاف تبریز تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه به ترکیه بسیار کم است که پاسخگوی نیاز گردشگری این شهر نیست. ایران خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکساکای ترکیه با ابراز گلایه از بوروکراسی طولانی اداری در مرز سرو خواستار حل این موضوع شد زیرا باعث ناراحتی و فرار گردشگران می شود.

اوزدمیر در پایان خاطرنشان کرد: ایران بهشت ​​گردشگری جهان است که در صورت رفع برخی مشکلات پایانه های مرزی، سالانه میلیون ها گردشگر می توانند از آن بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا