خودرو

تقویت همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات با هدف تسریع در امدادرسانی به گردشگران داخلی و خارجی


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری و خودرو، این تفاهم نامه روز چهارشنبه بیست و هشتم امضا شد. شهریور در سال ۱۴۰۳ طی مراسمی با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران در ستاد مرکزی این مرکز امضا شد. برای گردشگری و مسابقات اتومبیل رانی

محمدحسین صوفی مدیر عامل مرکز جهانگردی و موتور سواری از خدمات سازمان امداد و نجات که با استفاده از ظرفیت کلوپ های تخصصی سافاری و موتورسواران بومی در کمترین زمان ممکن به متقاضیان و مددجویان کمک کرده است، تقدیر کرد. به ویژه در ایام خاص که مناطق مختلف کشور با بارش شدید برف، باران و سیل مواجه هستند، سعی در کمک به هموطنان و مسافران برای امدادرسانی داشتند.

وی افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم از دانش و مهارت سازمان امداد و نجات برای توسعه و ارتقای خدمات بهتر، تکمیل روند فعالیت ها و ایجاد سطح جدیدی از فعالیت های نوآورانه مرکز و سازمان بهره مند شویم.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز به افزایش علاقه هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی به حوزه طبیعت گردی و سافاری و همچنین اقدامات مرکز گردشگری و راندن جهانگردی اشاره کرد. با ساماندهی این فعالیت ها، برای نجات جان انسان ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یگان های ویژه مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی یکی از پایه های مستحکم این سازمان در حوادث و بلایای طبیعی بودند و به عنوان امکانات شخصی شما در صحنه حضور یافتند تا از آنها استفاده کنید. در سریع ترین زمان ممکن و جلوه گری برای جلوگیری از بلایا و حوادث ناگوار برای همشهریان و مسافران.

وی ادامه برگزاری دوره های آموزشی مشترک و گسترش تخصص نیروهای مسلح دو طرف در قالب این تفاهم نامه را بسیار مفید و موثر توصیف کرد و یادآور شد: با ارائه خدمات مطلوب در این حوزه می توان تردد مسافران و گردشگران را فراهم کرد. تسهیل در تمام مناطق کشور حمایت می شود و جان انسان ها نجات می یابد. در طول رویدادها و موقعیت های خاص از شما محافظت می کند.

تعیین مسیرهای سرسبز و ایمن در مناطق کویری و طبیعت گردی برای گردشگران با استفاده از GIS و دانش و تجربیات کارشناسان مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران و اجرا در منطقه به صورت آزمایشی. بررسی، تعیین مسیرهای سبز و معرفی کویر با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های احتمالی به سفرهای طبیعت گردی از موضوعات مورد تاکید طرفین بود.

موضوع این تفاهم نامه توسعه روابط تعاونی و هم افزایی توانمندی ها و توانمندی های طرفین متناسب با وظایف و وظایف سازمانی به منظور ارائه خدمات موثر به آسیب دیدگان خطرات احتمالی و کاهش زمان پاسخگویی به آسیب دیدگان است. خطرات مرتبط با حوادث اعم از ایمنی و ترافیک و حوادث طبیعی و انسانی و افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت ها و امکانات طرفین اتفاق می افتد.

با امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر، دو طرف برای همکاری در ارائه خدمات امدادی به بازماندگان و مددجویان، برگزاری دوره های مهارت آموزی و اجرای رزمایش امداد و نجات موافقت کردند. افزایش عملکرد اعضا، برگزاری دوره ها، آموزش اولیه و ویژه امداد و نجات برای امدادگران، برگزاری تمرینات و تمرینات تقویتی مشترک و … کارساز و مشارکت خواهد بود.

محمدعلی عرفانی مدیر خودرو و وسایل نقلیه جهانگردی، شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی، حسین عرفانی قائم مقام، مجتبی امامیان معاون برنامه ریزی و آموزش فنی رئیس جمهور و محمد خادم رئیس مرکز در این مراسم از جمله معاونت روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا