ترندهای روز

تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

روز سه شنبه طبق روایات متعلق به امام سجاد علیه السلام، امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام است. دستور داریم در این روز اعمال نیک خود را به حضور مقدس ایشان تقدیم کنیم تا اجر مضاعف نصیبمان شود.

مناسبت ها و احکام دینی و اسلامی

امام حسین علیه السلام در راه کربلای عترق در منازل اول ابطح تنیم سفاح.

آغاز ایام تشریق.

روز نوشتن نماز صبح توسط امیرالمومنین علیه السلام ۲۵ هجری قمری.

قوانین نجومی

از نظر طالع بینی برای موارد زیر مناسب است:

امروز ماه در عقرب است و از نظر طالع بینی روز مناسبی برای موارد زیر است:

سوء هاضمه

جراحی چشم.

خرید باغ و زمین کشاورزی و مزرعه.

از شیر گرفتن نوزاد.

درختکاری.

حفر چاه و کانال.

کاشت و کاشت.

سیستم های آبیاری

دندان کشیدن

از بین بردن خال، زگیل و مواد زائد بدن خوب است.

خواندن دعای اهراز و دعای تعویذ و بستن آن خوب نیست

سرپرستی امشب

مراقبت و ازدواج شایسته نیست..

اصلاح سر و صورت:

تراشیدن سر و صورت طبق روایات، تراشیدن مو (صورت) در این روز از ماه قمری باعث غم و اندوه می شود.

حجامت خون، جذام.

خون دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری باعث خون دماغ می شود.

ناخن گرفتن

روز سه شنبه برای کوتاه کردن ناخن مناسب نیست و در روایتی آمده است که از هلاکت خود بترسید.

خیاطی.

سه شنبه روز مناسبی برای بریدن و دوختن لباس های نو نیست و فرد از آن لباس خیری نمی بیند (طبق روایتی لباس یا در آتش می سوزد یا دزدیده می شود و یا در آن لباس می میرد. ) (خرید لباس اشکالی ندارد). کسانی که کارشان خیاطی است می توانند روزهای خوب را برش دهند و روزهای دیگر آن را تکمیل کنند.

وقت استخاره به وقت استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر و بعد از ساعت ۱۶:۰۰ تا آخرین وعده عصرانه (زمان خواب)

تعبیر خواب

تعبیر خواب شب «چهارشنبه» مطابق آیه ۱۲ سوره یوسف علیه السلام است.

فردا او را با ما بفرست تا خوش بگذرد و بازی کند…

و معنای آن زمانی به کار می رود که عزیزی از بیننده خواب دور شود و نتیجه آن سقوط خوب و نیک باشد.

سه شنبه را ذکر کنید

یا ارحم الرحیم ۱۰۰ مرتبه

۹۰۳ مرتبه خواندن بعد از نماز صبح که رویاها را محقق می کند.

روز سه شنبه طبق روایات متعلق به امام سجاد علیه السلام، امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام است. دستور داریم در این روز اعمال نیک خود را به حضور مقدس ایشان تقدیم کنیم تا اجر مضاعف نصیبمان شود.

روز سه شنبه چهارمین روز هفته است و مانند روزهای دیگر اعمال و دعاها و دعاهای خاصی دارد که در سیره ائمه معصومین علیهم السلام و بزرگان دین بوده و دلیل و کیفیت آن این اعمال در کتب مفاتیح الاجنان آمده است، شیخ عباس قمی و بلدال امین کفعمی و مصباح المجتهد شیخ طوسی ذکر شده است. انجام این مناسک و اعمال مستحبی آثار و برکات فراوانی برای انسان دارد و ثواب و ثواب فراوانی را برای کسی که سعی در انجام آنها داشته باشد به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به آداب و رسوم سه شنبه بپردازیم. با ما بمان.

در اهمیت روز سه شنبه

امام صادق علیه السلام در تبیین فضیلت روز سه شنبه می فرماید: «کسی که بر او فشاری است، روز سه شنبه او را بجوید، زیرا آن روزی است که خداوند آهن را برای حضرت داوود علیه السلام نرم کرد».

همچنین رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «کسی که در روز سه شنبه هفدهم، نوزدهم یا بیست و یکم ماه، حجامت کند، خداوند او را از دردهای سال شفا دهد».

تمرینات ویژه سه شنبه شب

نماز شب سه شنبه

در کتاب بلد الامین دعای شب سه شنبه با این مطلب آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم. منزهی تو ای خدا و با ستایش تو خداوندی پادشاه حقیقی.

و تو پادشاهی، نه پادشاهی با توست و نه شریکی با توست، و جز تو خدایی نیست.

آفرینش از آن توست ای پروردگار ما. ستایش از آن توست و پادشاهی بزرگ از آن توست.

اعمال شب و روز سه شنبه + دعا و ذکر مخصوص شب و روز سه شنبه

ذکر ویژه برای سه شنبه

از اولین و مرسوم ترین اعمال سه شنبه می توان به ذکر ویژه این روز هفته اشاره کرد. خواندن ذکر و دعا در ایام هفته یکی از بهترین و آسان ترین عبادات است که هر مسلمان با ایمان و ایمان می تواند برای رسیدن به آرامش و خیر دنیا و آخرت انجام دهد، زیرا تنها با یاد خداست که دل هایشان را می یابد. استراحت: با یاد خدا، اما با یاد خدا دلها آرام می گیرد. [بازگشتگان به سوی خدا] آن ها [هستند] کسانی که ایمان آوردند و دلهایشان به یاد خدا آرام گرفت، آگاه باشید! دلها فقط با یاد خدا آرام می گیرد.[۳]

ذکر خاص سه شنبه یا الرحم الرحمین به معنای مهربان ترین نوع است. صد بار تكرار اين ذكر زيبا و ادامه خواندن آن در روز سه شنبه هر هفته باعث مي شود كه ذكر خدا در دل مستقر شود و حاجات برآورده شود.

علاوه بر این، روز سه شنبه نیز مانند سایر روزهای هفته است که هر یک به یک یا چند معصوم نسبت داده می شود. لذا علاوه بر ذکر سه شنبه، خواندن زیارت خاصه این سه امام معصوم و دعا برای این روز بسیار توصیه می شود.

زیارت امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهما السلام.

السلام علیک ای مخزن علم خدا، سلام بر شما ای سیره نویسان وحی خدا، سلام بر شما ای ائمه هدایت، سلام بر شما ای ممتازان پرهیزگاران، سلام بر شما ای فرزندان ای رسول خدا، من حقوق شما را می دانم، به کار شما آگاهم، با دشمنان شما دشمنی دارم، به اولیای خود وفادارم، شما و پدرم و مادرم، درود خدا بر شما باد. خدایا من از آخرین آنها پیروی می کنم همانطور که از اولین آنها پیروی کردم و از هر گروهی غیر از آنها بیزارم و به جبت و طاغوت و لات و جلال آری کافر شدم. درود خدا بر تو باد دوست من و رحمت و برکات خدا بر او باد. درود بر تو ای سرور بندگان برای وفاداری این روز و روز حیله هاست. شما دوتا خوب هستید

سلام بر شما ای خزانه داران علم خدا، سلام بر شما مفسران وحی خدا، سلام بر شما ای پیشوایان هدایت، سلام بر شما، آیات الصالح، درود بر شما ای فرزندان رسول خدا، من حق شما را می دانم. و موقعیت خود را و با دشمنان خود ببینید. دشمن من و دوست من با دوستان تو، پدر و مادرم فدای تو، رحمت خدا بر تو باد. خداوند! من آخرین آنها را همانقدر دوست دارم که اولین آنها را دوست داشتم و از هر صف بندی در مقابل آنها متنفرم [بتان روزگار جاهلیت] دشنام می دهم ای سرورانم، سلام و رحمت و برکات خدا بر شما، درود بر شما ای سرور عبادت کنندگان و سبط اوصیاء و اولیاء، سلام بر شما، شکننده علم انبیا، سلام بر تو ای راستگوی پذیرفته شده در گفتار و کردار، ای سروران امروز روز شما سه شنبه است و من در این روز مهمان و پناهنده شما هستم، مرا بپذیرید و پناهم دهید به حق مقام خدا نزد شما و خانواده پاک و پاک شما

دعای مخصوص سه شنبه

نام خداوند بخشنده

حمد و ستایش حق اوست، زیرا او سزاوار کثیری است، کسی که گناهانم را بر گناهم بیفزاید، و من با هر قدرت قدرتمند و طلوع فجر و بدی رفتار خواهم کرد و دشمن خدای متعال خواهم بود. شما لشکرتان، که لشکر شما پیروز است و مرا از حزب خود قرار دهید که حزب شما رستگارانند.

حمد و حمد مخصوص خدا و حمد و حمد و حمد و حمد مخصوص اوست، حمد و ثنای بزرگی است و از شر نفس به او پناه می برم، همانا نفس من به زشتی های بسیار فرمان می دهد جز اینکه پروردگارم رحمت می کند و از گزند شیطانی که گناه را بر گناهم می افزاید به خدا پناه می برم و به قدرت او از هر ریش گردن بد و پادشاه ستمگر و دشمن ظالم دوری می جویم. خدایا مرا جزء لشکر خود قرار ده، زیرا فقط لشکر تو پیروز است و مرا جزء حزب خود قرار ده، زیرا تنها حزب تو ناجی است.

و مرا از پدر و مادرت قرار ده که اولیای تو بر آنان بیمناک نیستند و نزد خدا اندوهگین نمی شوند خانه ای است بر کرسی و برای آن از جانب امام امام و من جانش را برای آن قرار می دهم. من در هر خیر و خوبی خدا. علی محمد خاتم الانبیاء است.

و از دوستانت به من درود بفرست که بر دوستانت بیمی نباشد و اندوهگین نشوند، خدایا دینم را که وسیله ایمن و دوری از گناهم است ترتیب ده و آخرتم را در آنجا سعادتمند کن. آنجا خانه ثابت من و پناهگاه من از همسایگان پست توست. جانم را بر هر خیری افزون و مرگم را از هر نیش آرامشی، بار خدا بر محمد خاتم پیامبران قرار ده.

و تعداد رسولان و بر خاندان پاک و پاک و یاران برگزیده او تکمیل شد. و سه روز به من فرصت بده. هیچ گناهی جز گناه برای من مگذار، ترسی نیست جز اینکه آن را برطرف کنم و دشمنی نیست جز اینکه آن را دفع کنم. به نام خدا بهترین نام ها. بسم الله رب الارض و السموات، هر کینه ای از خشم او را دفع می کنم و هر محبوبی را می طلبم که خشنودی او از آن من است، پس مرا آمرزش فرما ای بخشنده احسان.

و تکمیل کننده تعداد رسولان، و بر خاندان پاک و مطهرش و یاران برگزیده او درود فرست و سه حاجت مرا در روز سه شنبه برآورده کن که: گناهی را جز این که ببخشی، و اندوهی را جز آن که برطرف کنی. و هیچ دشمنی نیست مگر اینکه روی گردانی. بسم الله که برترین نامهاست بسم الله رب الارض و آسمان از هر ناخوشایندی که آغاز آن خشم خداست دوری گزیده و نصیب هر عزیزی می شود. که آغازش خشنودى اوست، سپس از جانب خود عاقبت با آمرزش و پایان ده سرچشمه خیر را خواستارم.

تسبیح برای سه شنبه

یکی دیگر از اعمال روز سه شنبه تسبیح و تقدیس خداوند است. تسبیحی که با هر عبارتی ما را به یاد لطف و قدرت لایزال الهی می اندازد.

بسم الله الرحمن الرحیم

سبحان از او در پرتو نور، سبحان از او در برترین نور، سبحان از او به امید نور درخشان. … [۱۳]

برای مشاهده متن کامل تسبیح روی نوار زیر کلیک کنید.

استخاره روز سه شنبه

داستان کاشانی [۱۵] وی در کتاب «تقویم المحسنین» برای استخاره با قرآن، اوقاتی از هفته را نقل کرده و گفته است: «ایران تحلیل این ساعات بر اساس نظر رایج در میان مؤمنان است، هرچند حدیثی از اهل سنت وجود ندارد. البیت در این باره پیدا شده است استخاره در روز سه شنبه از وقت ناهار تا ظهر و بعد از شام تا شام آخر است.

نماز سه شنبه

از آن حضرت [امام عسکری] در روایتی آمده است: هر کس در روز سه شنبه شش رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از سوره حمد آیه «امن الرسول» را تا آخر بخواند و بار دیگر سوره «عذا ذوالذیلات» را بخواند. گناهان او و مانند روزی که مادر از گناه متولد شد.

راوی از آن حضرت پرسید این نماز را در چه ساعتی از روز بخواند؟ فرمود: بین طلوع و ظهر.

چند نماز روز سه شنبه برای وضو در روایات

در روایات مختلف دعای حاجت روایی در روز و شب سه شنبه بسیار آمده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

• ۲ رکعت نماز

سوره های حمد، والتین، سوره توحید، سوره فلق و سوره ناس در هر رکعت یک بار خوانده می شود.

• نماز سه شنبه که باید با صدای بلند خوانده شود:

چهار رکعت نماز:

در رکعت اول حمد، اذا زلذلت و بلی

در رکعت دوم سه مرتبه حمد و یک مرتبه سجده بجا آورید

در رکعت سوم سه مرتبه اذا زلذلت و هم دخان را حمد کنید

در رکعت چهارم سه مرتبه حمد و یک مرتبه سوره ملک را حمد کنید

نماز حضرت فاطمه زهرا چگونه است؟ نحوه خواندن دعای حضرت فاطمه (س) + ذکر

• دعای سه شنبه از پیامبر (ص):

در هر رکعت بعد از حمد دو رکعت، یک بار آیت الکرسی و سه بار توحید.

تقویم نجومی همسران اسلامی با وقایع و احکام امروز

• دعای روز سه شنبه برای حاجت:

با هر سوره ای که می خواهد ۱۲ رکعت، سپس هر چه می خواهد از خدا بخواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا