ترندهای روز

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳/ تقویم همسران

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

امروز، ماه در برج ثور است.

مناسبت ها و احکام دینی و اسلامی

تقارن نهسین.

حتماً اول صبح صدقه را فراموش نکنید.

از فحش دادن و جلسات سیاسی و حاجت خواهی بپرهیزید.

طبق روایات، چهارشنبه متعلق به امام موسی کاظم (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) است. امام جواد (علیه السلام) و امام هادی (علیه السلام).

امروز روز خوبی برای موارد زیر است:

به دنیا آوردن

برای زایمان مناسب است و کودک حالش خوب است.

مسافرت رفتن: مسافرت به شدت مکروه است و احتمال تصادف وجود دارد و در صورت لزوم باید همراه با صدقه و قرائت آیه الکرسی باشد. دوستان عزیز دقت کنید

ازدواج و لقاح

حکم حضانت امشب.

(پنجشنبه شب)، فرزند یا حاکم بر مردم یا دانشمند شو.

حجامت

اهدای خون و جذام باعث یرقان می شود. حجامت، اهدای خون و جذام

باعث مصونیت از ترس می شود.

اصلاح سر و صورت

تغییر سر و صورت باعث شادی و خوشحالی می شود.

ناخن گرفتن

چهارشنبه روز مناسبی برای اصلاح ناخن ها نیست و باعث بدخلقی می شود.

خیاطی

چهارشنبه روز بسیار مناسبی برای بریدن و دوخت #لباس های نو است و کار آسان می شود و به همین دلیل وسایل یا دام های بزرگ به فرد نعمت می رسد. به خواست خدا.

تعبیر خواب

خوابی که (پنجشنبه شب) دیده می شود به آیه ۶ سوره مبارکه تعبیر می شود.

آیا ندیدند که پیش از آنان چه تعداد را هلاک کردیم؟

و مرادش این است که بیننده کمی اذیت می بیند و برای رفع آن صدقه می دهد.

به وقت استخاره روز چهارشنبه: به وقت #استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعد از ساعت ۱۶ تا آخرین وعده عصرانه (زمان خواب)

چهارشنبه را ذکر کنید

یا عمر یا ولایت ۱۰۰ بار

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یا تعالی که موجب عزت در دین می شود

نماز چهارشنبه

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله که شب را پوشش و خواب را مایه آرامش قرار داد و روز را طلوع آفتاب اگر مرا از قبرم برانگیختی سپاس و حمد. اگر چیزی او را جاودان ساختی، ستایشی جاودانی که پایانی ندارد و آفریده ها قابل شمارش نیست، خدایا حمد تو را اگر آفریدی، آباد کردی، مقدر کردی و مقدر ساختی و باعث شدی. مرگ تو را زنده کرد و بیمار بودی و شفا یافتی و شفا یافتی و شکست خوردی و بر تخت نشستی و از پادشاهی حمایت کردی.

به نام خداوندی که رحمتش بزرگ و مهربانی او جاودان است، حمد خدایی را که شب را مایه آرامش و خواب را مایه آرامش و روز را میدان مبارزه قرار داده است. که هرگز تمام نمی شود و به لطف بی نهایتی که موجودات از شمارش عاجز هستند، خدایا! همه ستايشها مخصوص توست كه آفريدى و تنظيم كردى و ميزان را تعيين كردى و امر كردى و زنده كردى و بيمار كردى و شفا دادى و شفا دادى و فرسوده شدى و عرش هستى را تسخير كردى و بر زمامدارى جهان غالب شدى.

تو را دعا می کنم مانند دعای کسی که وسعتش ضعیف است، حیله اش قطع شده، زمانش نزدیک است، امیدش به دنیا کم شده، و رحمتش آنقدر زیاد است که از آن فراتر می رود، غفلتش بزرگ است. . غفلت او بسیار، لغزش ها و لغزش هایش بسیار، و توبه او خالصانه در چهره شماست، پس بر محمد و خاتم الانبیاء و آل خدا درود فرست، پاک و نیکو هستند و مرا عطا کن. شفاعت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و مرا از همراهی او محروم مکن که تو مهربانترینی. خدایا در روز چهارشنبه چهار چیز را به من عطا کن: قوت مرا در طاعتت، فعالیتم را در عبادتت، آرزوی ثواب تو، و زهد مرا در آنچه لازم است، چه دردناک است عذابت، تو به هر چه داری مهربانی. . آرزو کردن

من تو را مانند کسی می‌خوانم که وسیله‌اش ناکارآمد و راه درمانش شکسته و مرگش نزدیک است و آرزویش در دنیا ناکافی شده است و به رحمت تو نیاز مبرم دارد و از شکست و ناکامی بر حیرت او افزوده شده است. لغزش و سقوط زیاد شده و بازگشت او به سوی شما پاک شده است. پس بر محمّد خاتم انبیا و خاندان پاک و پاکش درود فرست و شفاعت محمد صلی الله علیه و آله را به من عطا کن و مرا از محرومیت از همنشینی با او بیامرز، همانا تو خدایا مهربان ترینند! در روز چهارشنبه چهار حاجت مرا برآورده کن: قوت مرا در طاعتت، نشاط مرا در خدمتت، آرزویم را در ثواب تو، و اکراه مرا در آنچه موجب عذاب دردناک تو می شود. همانا تو به هر که بخواهی مهربانی.

زیارت روز چهارشنبه امام کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی (ع)

چهارشنبه به نام حضرت موسی بن جعفر، حضرت رضا، حضرت جواد و حضرت هادی علیهما السلام است. هنگام زیارت آن بزرگواران بگویید:

سلام بر تو ای رب اللّه سلام بر تو ای حجت های خدا سلام بر تو ای نور خدا در تاریکی های زمین سلام بر تو برکات خدا بر تو باد. خانواده ی خوب و پاک، پدر و مادرم فدای شما باد، شما خدا را خالصانه عبادت کردید و در خدا آنچنان که شایسته او بود جنگیدید تا لعنت خداوند بر شما دشمنان جن و انس نازل شد. آنها به سوی خدا و تو ای مولای من، ای ابوابراهیم موسی بن جعفر، ای مولای من، ای ابوالحسن علی بن موسی، ای مولای من، ای ابوجعفر محمد بن علی، ای مولای من، ای ابوالحسن علی بن محمد. من دوست تو هستم، تا به اسرار تو و کردار عمومیت ایمان بیاورم، در این روز تو که چهارشنبه است، میهمان تو هستم و به تو پناه می برم، مرا میزبانی کن و مرا با خانواده خوب و پاکت اجاره بده.

سلام بر شما ای دوستان خدا، سلام بر شما ای حجت های خدا، سلام بر شما، ای نور خدا در تاریکی های زمین، السلام علیکم، سلام بر شما، برکات الهی بر تو و بر خاندان پاك و پاك تو، پدر و مادرم، فداكارت، همانا خدا را خالصانه عبادت كردى و در راه خدا آنچنان كه شايسته آن بود جهاد كردى تا مرگ تو را فرا گرفت، لعنت خدا بر دشمنانت از پريان و انسانها. از دشمنانت به خدا و تو بیزاری می جویم، ای مولای من، ای ابا ابراهیم موسی بن جعفر، ای مولای من یا اباالحسن علی بن موسی، ای مولای من، ای ابا جعفر محمد بن علی، ای مولای من. ای اباالحسن علی بن محمد، من به تو نزدیکم، به پنهان و آشکار تو ایمان دارم، در این روز تو که چهارشنبه است، پذیرایی از تو می خواهم و به بارگاه تو پناه می برم، مرا بپذیر. و به خاطر خانواده پاک و پاک خود به من پناه بده.

استحاضه روز چهارشنبه

نام خداوند بخشنده

پناه می برم از شر ابن قطر.

و هر چه به دنیا می آید به خدای یگانه پناه می برم، از شر آنچه چشمانم دیده و ندیده پناه می برم.

سوگند به خدایی که بزرگ و برتر از شر کسانی است که از من کار سختی خواستند، درود خدا بر محمد و آل او باد.

و مرا در همسایگی خود و در قلعه مستحکم خود قرار ده، توانا، توانا، پادشاه، مقدس، فاتح.

سلام بر مؤمن مقتدر و آمرزنده

او خداست، او خداست، او خداست، او شریکی ندارد، محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است (در سایت بررسی و نشر علم مردم بیت (علیه السلام))

تسبیح برای چهارشنبه

بسم الله الرحمن الرحیم کسى است که چهارپایان را با صداى آنها تسبیح مى گوید و آنها را تسبیح مى گوید.

منزه است پادشاه حق و آشکار، منزه است کسی که دریاها با امواج خود او را می ستایند، منزهی تو ای پروردگار ما، و منزه است کسی که فرشتگان آسمان او را تسبیح می دهند و به صدای او گوش فرا می دهند.

بزرگ خدایی است که در هر کلمه ای ستوده می شود، بزرگ آن است که عرش و اطراف و زیر آن را می ستاید، بزرگ است آن پادشاهی که تخت او را پر کرد، آسمان های هفت گانه و زمین های هفت گانه.

خداوند به تعداد تسبیح کنندگان اوست و ستایش به تعداد تسبیح کنندگان اوست و معبودی جز خدا به تعداد ستایش کنندگان او نیست. خدا رحمت کند، عدالت برابر با مستکبران،

و همانقدر از خدا طلب آمرزش می کنم که استغفار کنندگان از او طلب آمرزش کرده اند و هیچ قوت و قدرتی جز برای خداوند متعال به اندازه تسبیح کنندگان او نیست. آنهایی که گفته اند

و درود خدا بر او باد. منزهی تو که معبودی جز تو نیست، الدواب را در مراتع و وحوش را در مراتع و انگشتان را در گله ها و پرندگان را در لانه تسبیح کن.

دریاها با امواجشان و ماهی ها در آب هایشان و آب های نهرها و حیوانات موذی در آب هایشان تو را می ستایند.

سبحان تو خدایی جز تو نیست، آن که بخیل نیست، ثروتمند، که نو را نمی کشد، آن که بخیل نیست. الحمدالله الباقی الذی تزار بل بال بقاع الدائم، لا یفنی العزیز الذی لا یزیل الممالک اللا یزول.

سبحان الله جز تو هستی که جاودانه است، آن که نمی داند، آن که نمی بیند که جاهل است.

الحمدلله جز تو حکیم و حکیم.

سُبْحانَکَ لَا ِالاَّا أَنْتَ الَّذِی لَا یُرامُ الْعَزِیزُ الَّذِی لایُضَامُ الْسُّلْطَانُ الَّذِی لَا ْلَبُ الْمُدْرِک. الَّذِی لَا یَعْجِزُ (البلد الامین، کفعمی، ذکر تسبیح الایام).

تجلیل از امام حسن مجتبی (ع) در روز چهارشنبه

منزه است کسی که قلب را بشناسد، منزه است کسی که تعداد گناهان را بشمارد، منزه است کسی که در آسمان ها زمین را پنهان نکند.

سبحان الله دانای اسرار، پاک و منزه است کسی که ذره ای از وزن بر زمین و آسمان ها باقی نگذاشته و آشکار می شود و در باطن ظاهری دارد، سبحان الله و حمد. (کتاب امام مجتبی (ع) روح قلب مصطفی (ع))

پاک و زیباست خدایی که از اسرار دلها آگاه است، پاک و زیبا کسی است که به تعداد گناهان می‌داند، پاک و زیبا کسی است که هیچ چیز در آسمان‌ها و زمین از دیدش پنهان نماند، پاک و پاکیزه. زیبا کسی است که رازها را بداند و رازها را بداند. پاک و زیبا کسی است که در زمین و آسمان چیزی از او پوشیده نباشد، پاک و زیبا کسی است که اسرار بر او آشکار شود و اسرار بر او آشکار باشد، پاک و زیباست خداست و حمد از آن اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا