فناوری

تلاش دولت بر این است که استفاده از اینترنت با وی. پی. ان را سخت کند؛ برای این کار از سخت‌افزار چینی و روسی استفاده می‌کنند / هوش مصنوعی هم به کمک دولت آمده و مسیر تشخیص داده‌های انتقالی با وی. پی. ان را شناسایی می‌کند / خیلی نباید توقع بهبود اینترنت را با توجه به این نقشه که دولت رسم کرده را داشته باشیم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

کاهش سرعت اینترنت در هفته گذشته در مناطق مختلف محسوس بود. از جمله اینترنت با فیلتر شکن که همیشه کار با آن دشوارتر است و به گفته برخی کارشناسان، ایران حتی از چین در فیلتر کردن قدرت نیز موفق بوده است. دستیابی به چنین جایگاهی نه تنها رضایت شهروندان را جلب نکرد، بلکه کاربران عادی و اقتصادی اینترنت را با چالش مواجه کرد.

حامد بیدی، مدیر پلتفرم کمپین درباره کاهش سرعت اینترنت در هفته اخیر به «انتخ» گفت: این اتفاقات ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از به روز رسانی نرم افزار گرفته تا مشکلات زیرساختی، در نهایت ناشی از سیاست های کلی اینترنت است. از این نقشه اینترنتی ترسیم شده توسط دولت نباید انتظار پیشرفت زیادی داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص اختلال در سرعت اینترنت با فیلترشکن اظهار داشت: باید دو موضوع را از هم تفکیک کرد. اولین سوال کیفیتی است که کاربر با استفاده از اینترنت از اینترنت دریافت می کند. P. او تجربه می کند; بحث دیگر اینترنت بدون او. P. این است. بیشتر شکایت ها به دلیل اینترنت است که با اوست. P. ما از آن استفاده می کنیم و کاهش سرعت را در آن قسمت احساس می کنیم. این مشکل مربوط به مشکلاتی است که در استفاده از VPN استفاده می شود. بنابراین باید دسته بندی های سرعت کند را تعریف کنیم. تلاش دولت این است که با او از اینترنت استفاده کند. P. آن را دشوار می کند. اگرچه از نظر فنی سخت است، اما از سخت افزار چینی و روسی استفاده می کنند. در برخی موارد، اتفاقاتی در حال رخ دادن است که بسیار پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر از آنچه در چین اتفاق افتاده است. به همین دلیل او پ. کسانی که در چین کار می کنند در ایران کار نمی کنند.

وی افزود: هوش مصنوعی به کمک دولت آمده و مسیر شناخت داده های ارسالی با اوست. P. آن را شناسایی می کند. هوش مصنوعی مدت هاست که به کمک دولت آمده است. دولت داده های انتقال او. P. آن و سرورهای آن. P. او آن را می خواهد. در نتیجه مجبور می شوند الگوهای این داده ها را مشاهده کنند و از روی آن الگوها حدس بزنند که این داده ها متعلق به اوست. پ. هست یا نه؟

بیدی درباره کمپین مقابله با طرح های محدودیت اینترنت گفت: کمپین اینترنتی ما نیز فعال است و به ۲۰ هزار امضا رسیده است. همچنین راه حل های پیشنهادی در آن کمپین؛ می تواند به نحوی جهت را تغییر دهد. با راه حل های گزارش تجارت الکترونیک می توان مسیر خاموشی و تاریکی مطلق را نجات داد. طبیعتا هدف اصلی ما از آن کمپین افزایش آگاهی است. مردم بدانند که سخنان پوپولیستی مسئولان نباید آنها را فریب دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا