بانک و بیمه

تلاش رسانه های آمریکا برای جلوگیری از تورم و کاهش ارزش دلار

بازار، گروه جهان: هفته گذشته، بازارهای جهانی به دنبال بیانیه‌های صورتجلسه فدرال رزرو در ۳۰ آوریل و ۱ می بودند. سیاستگذاران پولی نگران تداوم افزایش تورم هستند و بنابراین بر لزوم بالا نگه داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی تاکید دارند. به عبارت دیگر: سیاستگذاران پولی آمریکایی سعی دارند نگرانی کارشناسان در مورد کاهش ارزش دلار را کنترل کرده و قیمت کالاها را ثابت نگه دارند. این هفته در اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی سعی شد از افزایش قیمت فلزات گرانبها، مس و نفت جلوگیری شود.

این تصمیم منجر به کاهش قیمت فلزات، به ویژه طلا و مس شد، پس از اینکه قیمت ها در اوایل معاملات هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید. کارشناسان مهم ترین دلیل افزایش قیمت را بهبود چشم انداز تسهیل پولی در ایالات متحده پس از انتشار آمار تورم در هفته گذشته عنوان کردند، اما فدرال رزرو نرخ بهره را در آخر هفته ثابت نگه داشت تا این ارزش را حفظ کند. دلار

در زیر مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته گذشته را مرور می کنیم:

قیمت مس در اوایل معاملات هفته گذشته به اوج خود رسید و روند صعودی خود را با توجه به انتظارات برای تشدید کسری عرضه جهانی ادامه داد.

دوشنبه : قیمت مس برای اولین بار به مرز ۱۱ هزار دلار رسید.

قیمت مس در اوایل معاملات هفته گذشته به اوج خود رسید و روند صعودی خود را با توجه به انتظارات برای تشدید کسری عرضه جهانی ادامه داد.

همچنین، سهام جهانی به بالاترین سطح خود در روز رسید و شاهد قوی‌ترین رشد خود از سال ۲۰۲۱ بود. بازار سهام جهانی امسال رشد خود را تقویت کرد زیرا در سه سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و تعدادی از بازارهای بین‌المللی نیز شاهد رشد بودند. تاریخ آنها به اوج رسیده یا از آن فراتر رفته است. به گفته تحلیلگران، این یک سیگنال مثبت به خصوص برای سهام در بازارهای آمریکا است.

طلا همچنین برای دومین سال متوالی به رکورد بالایی رسید. پس از افزایش دو هفته ای فلز زرد به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره در آمریکا، معاملات آتی طلا در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

تقریباً با این دو خبر، قیمت نفت از ۸۴ دلار به ۸۱ دلار و ۳۶ سنت در روز پنجشنبه افزایش یافت، اما روند صعودی خود را ادامه داد.

سهشنبه: صندوق پول اعلام کرد: بانک مرکزی انگلیس امکان کاهش سه بار نرخ بهره را در سال جاری دارد. بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، بانک مرکزی انگلیس در سال جاری با بازنگری و افزایش نرخ رشد مورد انتظار برای اقتصاد این کشور، امکان کاهش سه بار نرخ بهره را دارد. وی هشدار داد که با این حال همچنان نگران چالش های پیش رو است. صندوق بین المللی بیشترین تاکید را بر احتمال کسری بودجه بریتانیا دارد.

اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد که گویان سومین کشور تولیدکننده نفت با رشد سریع خارج از اوپک است. اداره اطلاعات انرژی روز سه شنبه اعلام کرد، گویان به عنوان محرک اصلی رشد عرضه جهانی نفت ظاهر شده است و تولید نفت خام این کشور در سواحل شمالی آمریکای جنوبی به ۶۴۵۰۰۰ بشکه در روز از زمان آغاز تولید در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

در همین حال، دولت آمریکا اعلام کرد که برای کاهش قیمت نفت، یک میلیون بشکه بنزین خواهد فروخت. دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد یک میلیون بشکه بنزین از ذخایر استراتژیک شمال شرق بفروشد تا قیمت ها را در پمپ بنزین ها پیش از تعطیلات چهارم جولای کاهش دهد.

تقریباً با این دو خبر، قیمت نفت از ۸۴ دلار به ۸۱ دلار و ۳۶ سنت در روز پنجشنبه افزایش یافت، اما روند صعودی خود را ادامه داد.

دقایقی از نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو نشان داد که نگرانی سیاستگذاران در مورد تورم همچنان بالاست

چهار شنبه

تورم در بریتانیا به ۲.۳ درصد کاهش یافت، نزدیک به هدف بانک مرکزی انگلیس.

نرخ تورم سالانه بریتانیا در ماه گذشته کاهش یافت و نزدیک به هدف بانک مرکزی انگلیس است که از احتمال پایان چرخه انقباض پولی حمایت می کند.

بر خلاف انتظارات در اخبار، ذخایر نفت آمریکا نیز افزایش یافت. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ می ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که پیش بینی کاهش ۲.۴ میلیون بشکه ای بود.

همچنین در آن روز، دقایقی از نشست فدرال رزرو نشان داد که نگرانی سیاستگذاران در مورد تورم همچنان بالاست.

صورتجلسه کمیته سیاست پولی فدرال رزرو منعکس کننده نگرانی سیاستگذاران در مورد زمان کاهش نرخ بود و اعضای کمیته ابراز نگرانی کردند که با تداوم فشارهای تورمی، مصرف کنندگان برای پوشش مخارج به اشکال مخاطره آمیز تامین مالی روی آورند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده استفاده از ETF هایی را که اتریوم را خریداری و نگهداری می کنند، تأیید کرده است و راه را برای پذیرش بیشتر این وجوه هموار می کند.

پنج شنبه

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که مطالبات بیکاری در ایالات متحده برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است. ادعاهای بیکاری در ایالات متحده برای دومین هفته متوالی کاهش یافت که نشان دهنده ادامه حرکت مثبت در بازار کار است.

بر اساس گزارش رسانه ها، فعالیت های اقتصادی ایالات متحده در ماه می با سریع ترین سرعت خود در دو سال گذشته رشد کرد. رشد اقتصادی در ایالات متحده در ماه می شتاب گرفت و پس از دو ماه کندی رشد به سریع ترین سرعت خود در کمی بیش از دو سال اخیر رسید که نشان دهنده بهبود عملکرد اقتصادی در اواسط سه ماهه دوم سال جاری است.

رگولاتورهای ایالات متحده ETF های اتریوم را تایید می کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده راه را برای ETFهایی که اتریوم را خریداری و نگهداری می کنند، باز کرده است و راه را برای گسترش بیشتر این سرمایه ها هموار می کند. با این حال، خریداران و سرمایه گذاران این خبر را پیش بینی کرده بودند، بنابراین قیمت امروز کاهش یافت.

اوپک پلاس نشست مجازی خود را در روز سیزدهم برگزار خواهد کرد خرداد (۲ ژوئن) به تعویق افتاد

جمعه

اوپک پلاس نشست مجازی خود را در روز سیزدهم برگزار خواهد کرد خرداد (۲ ژوئن) به تعویق افتاد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان اوپک پلاس روز جمعه اعلام کردند که پس از برگزاری اوایل ماه جاری در وین، نشست آنلاین در دوم ژوئن برگزار خواهد شد.

بیکر هیوز در آن روز اعلام کرد که سکوهای اکتشاف گاز آمریکا به پایین ترین سطح خود خواهند رسید مهر ۱۴۰۰ (اکتبر ۲۰۲۱) رسیده است. این خبر منجر به خنثی شدن تاثیر دو خبر روز سه شنبه و معکوس شدن روند قیمتی قیمت نفت شد. بر اساس این خبر، تعداد سکوهای اکتشاف نفت در آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ می به ۴۹۷ سکوی نفتی رسید و این در حالی است که تعداد سکوهای گاز طبیعی به کمترین میزان خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا