ارزهای دیجیتال

تلاش سناتورهای آمریکایی برای تقویت مبارزه با استفاده غیرقانونی از رمز ارزها

به گزارش ایران تحلیل:






سناتورهای ایالات متحده لایحه جدیدی را با عنوان “جلوگیری از تامین مالی غیرقانونی ارزهای دیجیتال” ارائه کرده اند که هدف آن تقویت همکاری بین آژانس های فدرال و بخش خصوصی است.



در یک گام مهم برای تقویت مبارزه با فعالیت‌های مالی غیرقانونی در بخش ارزهای دیجیتال، دو سناتور آمریکایی، سینتیا لومیس (R-WY) و بیل هاگرتی (R-TN) لایحه جدیدی را روز چهارشنبه ارائه کردند. این لایحه با عنوان «جلوگیری از تأمین مالی غیرقانونی» با هدف هماهنگ کردن تلاش‌ها بین آژانس‌های فدرال و شرکت‌های خصوصی برای مبارزه با فعالیت‌های تأمین مالی غیرقانونی است.

برخورد با عوامل مخرب در دنیای ارزهای دیجیتال

هدف اصلی لایحه جدید تسهیل ارتباطات و همکاری بین سازمان های مجری قانون فدرال و بخش خصوصی است. این ابتکار با هدف بهبود کشف و مبارزه با فعالیت های مالی غیرقانونی است.

سناتور هاگرتی بر اهمیت این همکاری تاکید کرد و گفت: «نیروهای مجری قانون فدرال از قبل ابزارهای لازم برای مبارزه با تأمین مالی غیرقانونی را در اختیار دارند.» این لایحه به دنبال ساده‌سازی استفاده از این ابزارها از طریق بهبود ارتباطات با بخش خصوصی است.

لایحه به این صورت است

در صورت تصویب، قانون مبارزه با تامین مالی غیرقانونی یک برنامه آزمایشی به رهبری دادستان کل شامل ۲۰ سازمان خدمات مالی ایجاد می کند. سپس این برنامه تبادل اطلاعات در مورد تأمین مالی غیرقانونی احتمالی بین مقامات فدرال و نهاد خصوصی مورد نظر را امکان پذیر می کند. طبق بیانیه مطبوعاتی اخیر دفتر سناتور هاگرتی، این لایحه به شرکت های خصوصی اجازه می دهد تا نقل و انتقال پول مشکوک و فرار از تحریم ها را به مقامات فدرال گزارش دهند.

سناتور لومیس همچنین بر اهمیت درک صنعت ارز دیجیتال برای مقررات موثر تاکید کرد. بدون محدود کردن نوآوری تاکید می کند. او گفت: «در هر صنعتی اخلال‌گرانی وجود دارد و ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند.» با این حال، مهم است که بدانیم خود ارزهای دیجیتال مشکل نیستند. این قانون به مقامات فدرال اجازه می دهد تا با بخش خصوصی برای به دست آوردن درک درستی از دنیای ارزهای دیجیتال کار کنند تا بتوانند بدون محدود کردن رشد این صنعت در حال ظهور، به اخلالگران رسیدگی کنند.

رویکرد مشارکتی برای تنظیم ارزهای دیجیتال

لایحه لومیس و هاگرتی را نیز می توان به عنوان رویکردی مشترک برای حل مسائل در فضای ارز دیجیتال در نظر گرفت.

این مشارکت عمومی و خصوصی به قانون‌گذاران کمک می‌کند تا کاربردهای عملی ارزهای دیجیتال را درک کنند و راه را برای قانون‌گذاری در سطح فدرال هموار کنند. قوانین جدید می تواند صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا را حفظ کند و نقش آن را به عنوان پیشگام نوآوری مالی تثبیت کند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا