بانک و بیمه

تلاش ها و موفقیت های بانک مهر مایه مباهات است

بسته به بازار؛ پایگاه تخصصی اطلاع رسانی قرض الحسنه با هدف ترویج فرهنگ و انتقال تجربه بانکی در حوزه قرض الحسنه با حضور معاون امور هیأت مدیره بانک قرض الحسنه . مهر ایران و جمعی از نمایندگان رسانه ها لو رفتند.

این پایگاه اطلاع رسانی از طریق آدرس www.qardalhasan.ir در دسترس عموم، اندیشمندان و صاحب نظران حوزه بازار پولی و مالی است.

به عنوان مثال پایگاه تخصصی اطلاع رسانی قرض الحسنه وظیفه تبدیل شدن به یک منبع اطلاعاتی و خبری در حوزه قرض الحسنه، جریان سازی رسانه ای در حوزه قرض الحسنه و افزایش مردم را بر عهده دارد. آگاهی از مفهوم قرض الحسنه – تقویت حسنه و عملکرد آن: جمع آوری محتوای تولید شده در مورد قرض الحسنه در پایگاه داده، ایجاد محتوا در قالب های فعلی. و جالب با موضوع قرض الحسنه: افزایش محتوای تولید شده در اکوسیستم بانکی با موضوع قرض الحسنه به عنوان یک مفهوم مغفول، حمایت از رسانه های دیگر برای تولید محتوای متنوع در مورد قرض الحسنه و دسترسی گروه های هدف به افزایش علاقه مندان به مطالب مرتبط با قرض الحسنه.

اقدامات بانک قرض الحسنه جای تقدیر دارد

در این مراسم دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران با ترویج فرهنگ قرض الحسنه تصریح کرد: کلمه قرض الحسنه هفت بار در قرآن کریم آمده است که نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه امر تحسین برانگیز قرض الحسنه است.

حسینی تصریح کرد: آیات قرآن می گوید که اگر فردی قرض بدهد و بخشی از اموالش را ببخشد، خداوند جبران می کند و باید این جهاد در سطح جامعه ترویج شود.

وی گفت: افزایش سقف اعتباری قرض الحسنه از ۵۰ تومان به ۳۰۰ میلیون تومان، افزایش ۲۰۲ درصدی منابع مالی، افزایش ۸۰ درصدی وام های پرداختی و افزایش سرمایه بانک قرض الحسنه. مهر ایران مایه مباهات و یکی از اقدامات ارزنده این بانک است که امیدواریم بتواند به الگوی جهانی تبدیل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتقاد از نگاه عده ای که به کار و تولید ایرانی احترام نمی گذارند و معتقد بودند ایرانی ها فقط در آبگوشت بز و قورمه صبری موفق هستند، گفت: در حال حاضر کشور در تولید دانش بنیان پیشرفت خوبی داشته است. محصولات، و این عمل برای همسایگان ما غیر قابل قبول است. اعتقاد بر این بود، اما اکنون رویه تغییر کرده است.

حسینی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ کرز الحسنه و شناسایی و تشکر از خیرینی که سرمایه خود را می بخشند و به دیگران اختصاص می دهند، افزود: اعطای تسهیلات کرز الحسنه برای اشتغال زنان سرپرست خانوار و آزادی زندانیان و غیره. موارد قابل تحسین است.

نماینده مردم رئیس جمهور گفت: در دولت سیزدهم وام های اعطایی به بانک قرض الحسنه افزایش یافته است. مهر ایران نسبت به دولت قبل ۸۰ درصد و میزان وام ها ۷۴ درصد رشد داشته است و این نمونه خوبی است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران: انتظار می رود بانک های تجاری به این موضوع بیش از یک منظر مالی نگاه کنند، زیرا قرض الحسنه دارای پشتوانه فرهنگی است که تأثیر آن در سراسر زندگی مردم محسوس خواهد بود.

نایب رئیس: تلاش ها و دستاوردهای بانک مهر مایه افتخار است

نیاز به اطلاعات در مورد فعالیت های بانک

در ادامه مراسم دکتر سید سعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تشریح عملکرد و اهداف مورد انتظار «پایگاه اطلاعات فنی کرز الحسنه» توضیح داد: پروژه‌های بسیاری در ابعاد مختلف در بانک وجود دارد که نیازمند اطلاعات مستمر برای اطلاع مخاطبان، مشتریان و ذینفعان است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) بر جهاد به عنوان بیانیه ای گفت: این اطلاع رسانی قطعاً باعث افزایش آگاهی در جامعه می شود و مسائل مربوط به قرض الحسنه مطرح خواهد شد.

وی گفت که در برخی استان ها این بانک مهر در بحث جذب منابع استان، اقتصاد حرف اول را می زند و گفت: انتظار می رود با پیوستن بانک های تجاری به قرض الحسنه، تنها از منظر مالی به آن نگاه نکنند، زیرا قرض الحسنه است. دارای پشتوانه فرهنگی است که تأثیر آن بر کل زندگی مردم تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل کارت بانکی به نام Life Card را توسعه دادیم که در ابعاد مختلف زندگی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

شمسی نژاد ادامه داد: به منظور ارائه جامع ترین پوشش جامعه به ویژه در عرصه بین المللی، بخش عربی و انگلیسی این پایگاه در حال ایجاد است.

وی با اشاره به اینکه جهت گیری بانک در جهت افزایش تعداد مشتریان است، گفت: برای افزایش مشارکت بانک در سراسر کشور و اطلاع رسانی فعالیت های بانک، نیازمند ابزاری مانند پایگاه اطلاع رسانی تخصصی قرض الحسنه هستیم.

شمسی نژاد همچنین از راه اندازی سایت مرجع علمی این بانک در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: سایت مرجع علمی با گنجاندن گزارش های پژوهشی، پایان نامه ها و نتایج تحقیقات عملاً ما را در امر بانکداری یاری خواهد کرد. همچنین قصد داریم در این وب سایت نیازهای پژوهشی و مطالعاتی خود را ارائه دهیم تا محققان با ارائه گزارش به ما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا