اقتصاد جهان

تلاش چین برای معافیت از تحریم های واردات گاز ال ان جی روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت ملی نفت فلات قاره چین CNOOC و شرکت ملی نفت چین (CNPC) هر دو درخواست معافیت از تحریم های اعمال شده توسط دولت آمریکا علیه یک پالایشگاه گاز طبیعی مایع (LNG) کرده اند. روسيه شده اند

بر اساس این گزارش، این دو شرکت بزرگ انرژی چینی در تلاش هستند تا از اختلال در جریان مهم سوخت خود جلوگیری کنند.

پروژه LNG2 انرژی قطب شمال در شبه جزیره گیدا توسط نواتک، بزرگترین تولیدکننده مستقل گاز روسیه، اداره می شود.

این پروژه دارای سه واحد LNG با ظرفیت تولید سالانه ۱۹.۸ میلیون تن خواهد بود. اولین واحد در ماه جولای راه اندازی شد و دو واحد باقی مانده قرار است در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ راه اندازی شوند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در اوایل نوامبر تحریم هایی را علیه شرکت گاز روسیه اعمال کرد و کشورهای ثالث در آسیا و اروپا را از خرید LNG تولید شده توسط این پالایشگاه در زمان آغاز به کار در سال ۲۰۲۴ منع کرد. ممنوع.

یکی از مقامات بخش انرژی چین به رویترز گفت: “این (درخواست ایالات متحده) به عنوان یک شریک سهام وابسته به OFEC برای محافظت از منافع ما در این پروژه یک پاسخ عادی است.”

در این گزارش آمده است که چین بزرگ‌ترین خریدار LNG در جهان است و تحریم‌های ایالات متحده واردات را تهدید می‌کند که برای گرم کردن خانه‌ها و تامین سوخت بخش صنعتی این کشور حیاتی است.

این دو شرکت چینی هر کدام ۱۰ درصد از پروژه LNG2 Arctic Energy را در اختیار دارند در حالی که نواتک ۶۰ درصد آن را در اختیار دارد.

شرکت انرژی توتال فرانسه و شرکت ال ان جی آرکتیک ژاپن دو سهامدار دیگر این پروژه هستند که هر کدام ۱۰ درصد از سهام را در اختیار دارند.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد سابق ژاپن، پیشتر هشدار داده بود که تحریم ها علیه این پروژه می تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر اقتصاد ژاپن داشته باشد.

توکیو قبلا پروژه های LNG روسیه در ساخالین و قطب شمال را از تحریم ها مستثنی کرده بود و به ارائه خدمات معماری و مهندسی برای این پروژه ها ادامه می داد.

در عین حال، آغاز صادرات پروژه LNG2 Arctic Energy احتمالاً پس از ارسال هشدارهای فورس ماژور توسط نواتک برای تحویل به برخی خریداران به دلیل تحریم های ایالات متحده، به تعویق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا