اخبار اقتصاد ایران

تلویزیون سونی اصل یا تقلبی؟ راه های تشخیص تلویزیون اصلی

قبل از خرید تلویزیون سونی لازم است روش های تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی را بدانید.

در سال های اخیر تلویزیون های سونی به یکی از محبوب ترین تلویزیون های بازار تبدیل شده اند. این تلویزیون ها دارای کیفیت تصویر و صدای عالی، امکانات و امکانات پیشرفته و طراحی زیبا و مدرن هستند.

اما متاسفانه به دلیل همین محبوبیت افراد سودجو به فروش تلویزیون های تقلبی با نام سونی نیز روی آورده اند. این تلویزیون ها کیفیت و امکانات پایین تری دارند و می توانند مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کنند.

بنابراین، ضروری است که قبل از تلویزیون سونی بخرروش های تشخیص تلویزیون اصلی از تقلبی را بشناسید.

فروشگاه اینترنتی بانه آی تی با چندین سال سابقه در زمینه فروش لوازم خانگی و به عنوان معتبرترین فروشگاه در شهر تجاری بانه روش های شناسایی تلویزیون های اورجینال سونی را ذکر می کند که می تواند نقش بسزایی در خرید مطمئن داشته باشد. با مراجعه به سایت banehit.com می توانید به طیف وسیعی از محصولات این فروشگاه دسترسی داشته باشید و پس از خرید کالای مورد نظر درب منزل پرداخت نمایید.

تشخیص اصالت تلویزیون سونی با بررسی شماره سریال

اولین و ساده ترین راه برای شناسایی تلویزیون اصلی سونی، بررسی شماره سریال آن است. شماره سریال تلویزیون های سونی روی برچسب پشت تلویزیون نوشته شده است. می توانید با مراجعه به سایت رسمی سونی شماره سریال تلویزیون مورد نظر خود را بررسی کرده و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مثال:

فرض کنید قصد خرید تلویزیون سونی X90L را دارید. شماره سریال این تلویزیون باید شامل حروف و اعداد زیر باشد:

  • X90J
  • ۴۳
  • ۵۵
  • ۶۵
  • ۷۵
  • ۸۵
  • XRU
  • ۲۰۲۳

اگر شماره سریال تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید مطابقت نداشته باشد، به احتمال زیاد تلویزیون تقلبی است.

تشخیص اصل بودن تلویزیون سونی با مقایسه ظاهر تلویزیون

راه دیگر برای تشخیص تلویزیون اصلی سونی، مقایسه ظاهر آن با تلویزیون های اصلی است. تلویزیون های سونی طراحی منحصر به فردی دارند و از جزئیات دقیقی در ساخت آن ها استفاده شده است. بنابراین تلویزیون های تقلبی معمولا از نظر ظاهری با تلویزیون های اصلی تفاوت هایی دارند.

مثال:

یکی از مواردی که می توانید به آن توجه کنید کیفیت تلویزیون است. تلویزیون های اصلی سونی کیفیت ساخت بالایی دارند و خطوط و زوایای آن ها دقیق و منظم است. تلویزیون های تقلبی معمولا کیفیت ساخت پایین تری دارند و خطوط و زوایای نامنظم دارند.

مثالی دیگر:

نکته دیگری که می توانید به آن توجه کنید جزئیات طراحی تلویزیون است. تلویزیون های اصلی سونی جزئیات طراحی دقیقی دارند. به عنوان مثال، لوگوی سونی دقیقاً بر روی تلویزیون های اصلی حک شده است.

تشخیص اصلی بودن تلویزیون سونی با بررسی کنترل از راه دور

کنترل از راه دور یکی دیگر از مواردی است که می تواند به شما در شناسایی تلویزیون اصلی سونی کمک کند. ریموت کنترل تلویزیون های سونی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و لوگوی سونی بر روی آن ها حک شده است. بنابراین، اگر ریموت کنترل تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید، کیفیت ساخت پایینی دارد یا آرم سونی روی آن حک نشده است، به احتمال زیاد تلویزیون تقلبی است.

مثال:

یکی از مواردی که می توانید به آن توجه کنید وزن ریموت کنترل است. ریموت کنترل های اصلی سونی سنگین هستند. تلویزیون های تقلبی معمولا وزن سبک تری دارند.

مثالی دیگر:

نکته دیگری که می توانید به آن توجه کنید کیفیت کلیدهای کنترل از راه دور است. کلیدهای ریموت کنترل اصلی سونی کیفیت بالایی دارند و به راحتی کار می کنند. تلویزیون های تقلبی معمولا کلیدهای با کیفیت پایین تری دارند.

تشخیص اصلی بودن تلویزیون سونی با بررسی ویژگی های تلویزیون

تلویزیون های سونی امکانات و ویژگی های پیشرفته ای دارند. بنابراین اگر تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید، امکانات و عملکرد تلویزیون های اصلی سونی را ندارد، به احتمال زیاد تلویزیون تقلبی است.

مثال:

یکی از ویژگی هایی که می توانید به آن توجه کنید پشتیبانی از کیفیت تصویر ۴K است. تلویزیون های اصلی سونی از کیفیت تصویر ۴K پشتیبانی می کنند. تلویزیون های تقلبی معمولا از کیفیت تصویر ۴K پشتیبانی نمی کنند.

مثالی دیگر:

قابلیت دیگری که می توانید به آن توجه کنید پشتیبانی از سیستم عامل اندروید است. امروزه تمامی تلویزیون های میان رده و رده بالا سونی با سیستم عامل اندروید عرضه می شوند که رابط کاربری زیبا و کاربردی دارند.

نتیجه

در پایان امیدواریم توانسته باشیم شما را در آشنایی با تلویزیون اصلی سونی یاری کرده باشیم. همچنین اگر قصد خرید تلویزیون و از انتخاب خود مطمئن نیستید و یا نیاز به مشاوره دارید می توانید با کارشناسان فروشگاه بانه آی تی تماس بگیرید تا با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا