ورزشی

تلویزیون پولم را به موقع پرداخت نمی‌کرد، من هم قطع همکاری کردم/ هنوز هم توان گزارشگری دارم/ جای عادل فردوسی پور خالی است

دهه ۶۰ با صدای اسکندر کوتی آشناست. گزارشگری که با هیجان فوتبال را گزارش می کرد.

وی در حاشیه جشنواره فیلم فجر به گفتگو با ایران تحلیل پرداخت و گفت: پس از بازنشستگی در سال ۷۹، پس از بازنشستگی از عرصه گزارشگری و مجری گری در سال ۷۹، مجدداً تا سال ۸۵ به عنوان تهیه کننده در رسانه ملی مشغول به کار شدم.

وی درباره جدایی خود از سیما توضیح داد: به مرور زمان از کار در تلویزیون خسته شدم و دلیل اصلی این خستگی عدم همکاری به موقع تلویزیون و پرداخت های لازم برای ساخت برنامه است.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که پیر شدن و از دست دادن صبر دلیلی شد که علیرغم عشق و علاقه ای که به کار در تلویزیون و عرصه گزارشگری داشتم، به او هدیه کار در رسانه ملی را بدهم و ادامه کار در رادیو پیوستن

وی افزود: الان هم با وجود کهولت سن هنوز توانایی گزارشگری را دارم به گونه ای که بخش گزارش فیلم پرویزخان به من سپرده شد و به همین دلیل فرصتی برای بهبود عملکردم پیدا کردم. در زمینه گزارشگری مجدد تست خواهم کرد.

کوتی که از خبرنگاران پیشکسوت و محبوب رسانه ملی بود، ادامه داد:

من سال ها فوتبال بازی می کنم و با این رشته آشنایی کامل دارم و درک کاملی از حس فوتبال، حال و هوای آن و اهمیت ۶۰ و ۷۰ دقیقه این ورزش دارم و سال ها را با توپ گذرانده ام.

تهیه کننده برنامه جنگ فوتبال آسیا که سال ها پیش جمعه ها از شبکه دو سیما پخش می شد، ادامه داد: در چارچوب جنگ فوتبال آسیا موفق به پخش حدود ۳۰۰ برنامه فوتبال شدم که به جرات می توانم بگویم این برنامه

در دوره پخش مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد.

کوتی تصریح کرد: در مجموع فیلم های مربوط به فوتبال از سنگاپور را برای استفاده در برنامه جنگ آسیا در اختیار ما قرار دادند، البته گاهی شخصا در جلسات فوتبال آسیا شرکت می کردم و به این موضوع اعتراض می کردند که کشورهای آسیایی مانند کره و ژاپن، فوتبال هند. فوتبال کشورهای ضعیف را پخش نمی کند پس چگونه است که ایران و به خصوص برنامه جنگ آسیا پخش بازی های کشورهای مختلف را قطع نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ بارها گفته ام که به نظرم مخاطب حداقل باید از وضعیت فوتبال آسیا آگاه باشد، بنابراین سعی کرده ام همه بازی های فوتبال را به نوبت و در حد توان پخش کنم. در مورد برنامه جنگ آسیایی

وی درباره عادل فردوسی پور و جدایی اش از تلویزیون نیز گفت: عادل فردوسی پور یکی از جوانان مستعد و خوبی بوده و هست که با ورود به عرصه گزارشگری فوتبال به نوبه خود خدمات زیادی در رابطه با ورزش فوتبال، گزارش فوتبال و حتی انجام داد. اجرای چنین برنامه هایی به هر حال او حرکت خوبی برای رسانه ملی بود و مسئولان صدا و سیما می توانند بیش از پیش پاسخگوی عدم حضور او باشند چرا که جایگاه او که سرشار از توانایی و استعداد و دانش بود و دارای صدای خوب در عرصه گزارشگری واقعا جایش خالی است به گونه ای که هنوز هیچکس نتوانسته مانند او در رسانه ملی ظاهر شود.

کوتی بازیگر نقش شهید مفتاح در سریال معمای شاه محمدرضا ورزی تجربه بازیگری خود را نیز در کارنامه کاری خود ثبت کرده و افزود: از آنجایی که محمدرضا ورزی کارگردان این سریال از دوستان من است پیشنهاد دادند. این نقش را من و بعد از گریم های لازم به این نتیجه رسیدند که نمی توانم گزینه خوبی برای ایفای نقش شهید مفتح باشم و اینگونه پایم را به عرصه بازیگری باز کردم.

لازم به ذکر است کوتی اولین خبرنگاری بود که خبر آزادسازی خرمشهر را به مردم جنوب کشور داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا