فناوری

تلگرام استارز رونمایی شد؛ ارز اختصاصی تلگرام برای خرید کالا و خدمات

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

زومیت: تلگرام سرویس ویژه ای به نام ستاره ها راه اندازی کرده است که خرید کالاهای دیجیتال را بسیار آسان می کند.

تلگرام در بیانیه ای از پروژه تلگرام استارز رونمایی کرد. به لطف این قابلیت، از این پس ربات ها و مینی اپ های داخلی تلگرام می توانند خدمات و کالاهای دیجیتالی را به کاربران بفروشند و کسب درآمد کنند.

«ستارگان» تلگرام ارز انحصاری و داخلی این پیام رسان است که از طریق آن خرید سرویس های جدید آسان می شود. ستاره ها را می توان از طریق خریدهای درون برنامه ای و با پرداخت دلار به دست آورد.

سامانه تلگرام استارز با آخرین سیاست های اپل و گوگل در زمینه فروش کالاهای دیجیتال سازگار است. تلگرام می گوید که بخش ستاره ها در حال حاضر در خط مقدم است و در آینده میزبان تغییرات زیادی خواهد بود.

به گفته مدیر عامل تلگرام، توسعه دهندگان اپلیکیشن های کوچک می توانند پولی را که از طریق ستاره های این پیام رسان دریافت کرده اند از طریق پلتفرم های Fragment و Toncoin نقد کنند. امکان استفاده از ستاره های تلگرام برای تبلیغات مینی اپ ها وجود دارد.

اپل و گوگل برای خریدهای درون برنامه ای حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می کنند. اما تلگرام طرح ویژه ای در نظر دارد تا افرادی که با سامانه استارز اقدام به خرید تبلیغات می کنند یارانه دریافت کنند. به این ترتیب، اگر توسعه دهندگان از ستاره های تلگرام برای تبلیغ مینی اپلیکیشن خود استفاده کنند، مجموع هزینه آنها تقریبا صفر خواهد شد.

راه اندازی بخش ستاره های تلگرام حرکتی جسورانه از پلتفرمی است که قبلا فقط برای پیام رسانی استفاده می شد. اما اکنون نه تنها با پیام رسان های بزرگ و شبکه های اجتماعی رقابت می کند، بلکه مستقیما فروشگاه های اپلیکیشن را نیز هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا