فناوری

تلگرام می‌گوید از این پس بخشی از اطلاعات کاربران را به مقا‌مات خواهد داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بی بی سی: شبکه پیام رسان تلگرام اعلام کرده است که از این پس در صورت صدور حکم قضایی یا «سایر درخواست های قانونی معتبر» شماره تلفن و آدرس IP یا آدرس پروتکل اینترنتی کاربران خود را در اختیار مسئولان قرار می دهد.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر این شبکه، روز دوشنبه گفت که این تغییر در خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی این شبکه، احتمالا مجرمان را از استفاده از تلگرام «مصرف» خواهد کرد.

آقای دوروف در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: «در حالی که ۹۹.۹۹۹ درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، ۰.۰۰۱ درصد از کاربرانی که درگیر فعالیت های مجرمانه هستند، تصویر بدی از این شبکه ایجاد کرده اند و مزایای آن نزدیک به یک میلیارد تلگرام است. کاربران در معرض خطر قرار گرفته اند.”

این نشان از تغییر جدی در سیاست های این شبکه و مدیر روسی الاصل آن دارد که ماه گذشته توسط مقامات انتظامی فرانسه در فرودگاهی دستگیر شد.

آقای دوروف به “توطئه برای توزیع، عرضه یا تحویل سازماندهی هرزه‌نگاری کودکان” و “مشارکت در تهیه، حمل، نگهداری، تهیه یا انتقال مواد مخدر” متهم شد و سخنگوی پلیس به رویترز گفت که پاول دوروف به دلیل بازداشت به سر می‌برد. عدم همکاری وی با تحقیقات مربوط به جرایم مالی و سایبری در تلگرام توسط نهادهای ملی جرایم سایبری و کلاهبرداری تحت بازجویی قرار دارد.

این شبکه به دلیل احتمال انتشار اطلاعات نادرست در گروه های بزرگ با انتقاداتی مواجه شده است.

منتقدان آن می‌گویند که محتوای مربوط به تئوری‌های توطئه، نئونازیسم، سوء استفاده جنسی از کودکان یا تروریسم در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود و به‌ویژه امکان عضویت ۲۰۰ هزار نفر در گروه‌های این شبکه، آن را بیش از حد خطرناک می‌کند. اما در اولین بیانیه عمومی خود پس از دستگیری، آقای دوروف ادعاهایی مبنی بر اینکه تلگرام “نوعی بهشت ​​بی قانون” است را به شدت رد کرد و آن را “کاملا نادرست” خواند.

تلگرام نحوه اجرای درخواست مقامات قضایی و انتظامی برای دسترسی به اطلاعات کاربران را به خصوص در کشورهایی که آزادی بیان محدود یا غایب است مشخص نکرده است.

دوروف روز دوشنبه گفت که این شبکه اکنون تیم ویژه ای از مدیران را به کار خواهد گرفت که از هوش مصنوعی برای مسدود کردن محتوای مشکل دار در موتور جستجوی تلگرام استفاده می کنند.

مجله فوربس ثروت دوروف را ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زد.

دستگیری او در فرانسه موجی از واکنش ها را به همراه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا