بانک و بیمه

تمام مدیران بانک آینده برکنار شدند| فساد چای از دولت قبل شروع شده بود

به گزارش ایران تحلیل، سید احسان خاندوزی شامگاه چهارشنبه در نشست با اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در این شهرستان، اظهار کرد: پیش از این پرونده های مربوط به فساد چای شناسایی و انفصال هایی صورت گرفت و پرونده به دادگاه رفت اما وجود داشت. تبدیل به یک کمپین رسانه ای شد. پهن نبود

وی تصریح کرد: در بحث فساد، تصویر جامعه عمدتاً بر اساس ساخت و سازهایی است که دیگران مطرح می کنند و برای جامعه مطرح می کنند و اگر نه در بسیاری از موارد، بر اساس همان همگرایی هایی است که در پشت جلسات مجریه دولت وجود دارد. هیئت مدیره.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با معرفی این سامانه ها و پوشش حداکثری آنها برای هوشمندسازی اقتصاد، از بسیاری از حوادث فسادزا جلوگیری شده است. باید چند ماه رفت و برگشت و سر تعظیم فرود آوردند.» مجبور شدند جلوی یک سازمان دولتی بایستند و همه به نوعی آلوده به فساد شده بودند یا کاملاً خوش بینانه در همه شهرها در معرض فساد بودند. و مقامات کشور .

خاندوزی افزود: هر چقدر که بدون حواله و بدون کاغذ، امور اقتصادی را وارد سیستم های هوشمند می کنیم، فرصت فساد را محدود کرده ایم، اما این اتفاقات آن طور که باید شنیده نشده و ناگهان عده ای این را می آورند. up «مسئله صندوق چای» فقط یک جعبه است که یک بار باز و بسته شده و اصلا چیز جدیدی نیست، اما جلوی مردم به نمایش گذاشته نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نرخ تورم و مشکلات مردم گفت: ما ناچاریم هر سیاستی که منجر به کاهش تورم شود که به نظر می رسد بیش از سایر متغیرها فوریت دارد توجه کنیم و اگر نه دولت آن را می داند. وی ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر، نیاز به هزینه بیشتری برای گروه‌های مختلف از جمله یقه‌آبی‌ها و یقه‌سفیدها است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دامنه گزینه های غیرتورمی در اختیار دولت بیش از این نیست، همه اصلاحات مالیاتی و آنچه در زمینه بهره وری در یک سال گذشته آغاز شده است اجازه تصمیم گیری را نمی دهد. سخاوتمندانه تر

خاندوزی با بیان اینکه با مودیان پرخطر سروکار داریم، افزود: در این طرح بخشی از مودیان به طور کامل استعفا می دهند. امسال فشار را افزایش دادیم تا بیش از ۷۰ درصد مودیان مالیات را بدون در نظر گرفتن موارد پرداخت کنند، بنابراین بر این موضوع تاکید کرده ایم و به مهمترین پرونده های مالیاتی می پردازیم و هر سال این موضوع جدی تر می شود. .

وی تصریح کرد: در این شرایط و فضای تبلیغاتی، جامعه احساس می کند که چقدر با فساد مواجه است و این ضعف البته به این دلیل است که اعتمادی که جامعه باید به سیاستمداران داشته باشد در حد مطلوب نیست. و این موضوع همچنان بخشی از آسیب پذیری های دولت است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، توضیح خوبی وجود ندارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص استفاده از نظرات دانشگاه ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: یکی دو قرارداد پژوهشی با اساتید دانشگاه بسته ایم اما در حوزه تصمیم گیری های سیاسی بیشتر تمایل به همکاری داریم.

خاندوزی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم تاخیرهایی در این زمینه وجود داشت و منابع لازم برای آماده سازی این همکاری نه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بلکه در رایزنی ها و همگرایی کمیته های قوه مجریه یافت شد. زیر نظر وزارت امور اقتصادی برای استفاده و حمایت از پایان نامه ها و کارهای دانشجویی با پیوند سیاسی آماده شدند.

وی ادامه داد: در کشور ما اینطور نیست که درجه عقلانیت دولت در حوزه اقتصاد ضعیف باشد، هرچند متأسفانه عده ای دوست دارند نشان دهند که حاکم و سیاستمدار در کشور ضعف تفکر و تفکر دارد. فکر می کند.» فکر می کند، نادرست می بیند، نادرست و نابهنگام پیش بینی می کند. او تصمیم می گیرد و بی فکر و سطحی است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: این همان تصویری است که انبوهی از رسانه ها می خواهند به جامعه القا کنند که هر از چند گاهی می بینید رویکرد یا عملکرد یک وزارتخانه یا تصمیم خاص جسورانه می شود و جنجال ایجاد می کند. دقیقاً همین تصویر مبتنی بر مقصر دانستن جامعه به دلیل ناکارآمدی دولت است.

خاندوزی افزود: روایت من از متن سیاست و تصمیم گیری در کشور این است که بسیاری از ایرادات مطرح شده در حوزه اقتصادی به دلیل عدم توجه به محدودیت های سیاسیون یا عدم اجماع در همه ابعاد یک داستان است. .

وی افزود: اساتید دانشگاه باید در دنیای سیاست کمک کنند تا کیفیت سیاست ارتقا یابد و ما دست یاری خود را دراز کرده ایم و جامعه و اقتصاد باید برای به ثمر نشستن سیاست آماده و آماده شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به طور حتم انباشت تجربه و دانش در کشور پاسخ و راه حل مناسبی برای همه مسائل اقتصادی می دهد اما رسیدن به اجماع سیاستگذاران و ارتقای کیفیت تصمیم گیری، آماده سازی جامعه و. آمادگی برای اجرا و افزایش آستانه تحمل مردم دو بخش است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خاندوزی در خصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصادی افزود: در برخی موارد دست دستگاه های اجرایی کشور به ویژه زمانی که جنبه فرابخشی ندارند بازتر است. به عنوان مثال، این وزارتخانه می‌تواند نقش بزرگ‌تری ایفا کند.» سوابق خاص در حوزه مالیاتی، زیرا تقریباً بیشتر تصمیمات در حوزه مالیاتی در نقطه‌ای از دولت متمرکز گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اما در مواردی مانند فساد که ماهیت فرابخشی دارد، کار دشوارتر و کندتر است و شاید در برخی موارد دستاوردها خاص نبوده است و دلیل این امر نیز وجود عوامل متعدد در این امر است. بخش، اراده و اقدامات آنها باید هماهنگ باشد و یکدیگر را خنثی نکنند تا نتیجه عملکرد آنها به مبارزه با فساد منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا