اقتصاد جهان

تمدید ممنوعیت صادرات پیاز هند در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از اکونومیک تایمز، هند ممنوعیت صادرات پیاز را برای مدت نامحدودی تمدید کرد. این اقدام غافلگیرکننده در آستانه انتخابات در این کشور افزایش قیمت ها را در برخی بازارهای خارجی تشدید می کند.
هند، بزرگترین صادرکننده پیاز در جهان، صادرات این محصول را در ماه دسامبر تا ۳۱ مارس ممنوع کرد. معامله گران انتظار داشتند که این ممنوعیت لغو شود زیرا قیمت های داخلی از زمان اعمال محدودیت های صادراتی به نصف کاهش یافته است و محصولات جدید در بازار هستند.
اما دولت هند روز جمعه اعلام کرد که این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهد ماند.

بسیاری بر این باورند که تمدید ممنوعیت صادرات پیاز به دلیل کاهش قیمت و افزایش عرضه در فصل برداشت جدید، کاملا غیر ضروری است.
قیمت پیاز در برخی از بازارهای عمده فروشی ماهاراشترا، بزرگترین ایالت تولید کننده پیاز هند، از ۴۵۰۰ روپیه در ماه دسامبر به ۱۲۰۰ روپیه یا ۱۴ دلار در هر ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.
کشورهایی مانند بنگلادش، مالزی، نپال و امارات متحده عربی برای تامین نیاز داخلی پیاز خود به واردات از هند متکی هستند و بسیاری از این کشورها از زمان شروع ممنوعیت با قیمت های بالا دست و پنجه نرم کرده اند.
این اقدام هند باعث شده است که صادرکنندگان رقیب قیمت های بالاتری را به خریداران ارائه دهند.
تاجران تخمین می زنند که بیش از نیمی از واردات پیاز این کشور آسیایی از هند انجام می شود که در بسیاری از بازارها زمان حمل و نقل کوتاه تری نسبت به رقبای خود مانند چین و مصر دارد.
هند در آخرین سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳، ۲.۵ میلیون تن پیاز صادر کرد و رکورد جدیدی را ثبت کرد.
انتهای پیام/۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا