اخبار بورس

تمرکز “وبوعلی” بر سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی/ نیروگاه دماوند واگذار خواهد شد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی گفت: ۸۵ درصد از سبد سرمایه گذاری این شرکت در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی با نقدینگی بالا است.

سعید باقرزاده مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی در گفتگو با ایران تحلیل، توضیح داد: همانطور که در گزارش جلسه ارائه شد، سبد سرمایه گذاری ما اساسا مشمول الزامات اساسنامه است. ۸۵ درصد از سبد سرمایه گذاری شرکت را سهام شرکت های بورسی و فرابورسی با نقدینگی بالا تشکیل می دهد. ما نیز این استراتژی را دنبال می کنیم و نظر سهامداران عمده این است که شرکت از فعالیت اصلی خود فاصله نگیرد و وارد فعالیت های دیگر نشود.

وی افزود: به عنوان مثال در سال های اخیر به صورت موردی وارد ساخت و ساز شده ایم که از نظر سهامدار عمده اجازه ورود به بخش های مختلف اقتصاد را نداریم. ما از فعالیت تجاری و املاک محروم شدیم. تمرکز اصلی ما سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و خارج از بورس است. سهامی که مشکل نقدینگی ندارند. اما این بدان معنا نیست که ما روی سهام اشتراک های اولیه و شرکت هایی که برای اولین بار وارد بورس می شوند و مطابق با استراتژی ۴ ساله ما هستند، سرمایه گذاری نکنیم. به شرطی که شرایط اقتصادی وجود داشته باشد، پروژه یا شرکت توجیه اقتصادی داشته باشد و حداقل بازده مورد انتظار بیشتر از بازده بدون ریسک باشد، می توانیم مشارکت داشته باشیم.

باقرزاده ادامه داد: همانطور که در جلسه ذکر شد در سال های اخیر حدود ۲۹ درصد از کل هزینه های پرتفوی ما به آنها اختصاص یافته است چرا که صنعت برق یکی از بخش های جالب توجه است. در صورت مساعد بودن شرایط بازار و یافتن مشتری برای نیروگاه دماوند، این سهام را به قیمت دفتری می فروشیم و منابع حاصل را به سبد سهام جدید تزریق می کنیم.

مدیرعامل این سهام جدید نیز ۱۴ صنعت و اولویت های سبد سرمایه گذاری بورس ما است. اما این به معنای ثابت بودن این ۱۴ صنعت نیست. هر سال بسته به تحولات اقتصادی و سیاسی و مسائل خارجی تغییر می کنند. مثلاً سنگ آهن، صنایع پزشکی و پتروشیمی را کاهش می دهیم و سایر صنایع مانند طلا، کشاورزی، سیمان و مواد غذایی را توسعه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا