ترندهای روز

تمرینات ورزشی فشرده آخر هفته می‌تواند به اندازه ورزش کردن منظم در طول هفته چربی‌ها را آب کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

آیا به دلیل مشغله کاری یا تحصیلی نمی توانید در هفته کاری ورزش کنید؟ خبر خوب برای شما این است که طبق یک مطالعه جدید، ورزش شدید در آخر هفته می تواند این کمبود را جبران کرده و چربی بدن شما را کاهش دهد.

سازمان بهداشت جهانی و همچنین دستورالعمل های ورزشی ایالات متحده برای بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته، ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید، یا ترکیبی از هر دو با مقداری تمرینات قدرتی و کششی توصیه می کنند، اما اگر این مقدار در طول هفته نمی توان به زمان رسید هنگام ورزش چه باید کرد؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش فشرده در آخر هفته که به آن «جنگجویان آخر هفته» گفته می شود، می تواند به اندازه ورزش منظم در طول هفته موثر باشد.

سی‌ان‌ان در گزارشی این موضوع را در مصاحبه‌ای با لیهوا ژانگ، پزشک و همکار مرکز ملی بیماری‌های قلبی عروقی در آکادمی علوم پزشکی پکن بررسی می‌کند و در این رابطه می‌نویسد: «الگوی جنگجوی آخر هفته که در واقع به آن اشاره دارد. به افرادی که در پایان هفته سختی دارند. برای افرادی که نمی توانند به طور منظم در طول هفته فعالیت بدنی انجام دهند، به خوبی کار می کند.”

این فیزیولوژیست ادامه می دهد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که تفاوتی بین الگوی جنگجوی آخر هفته و الگوی منظم فعال در چاقی شکمی و چاقی عمومی در افراد وجود ندارد.

با این حال، ژانگ تأکید کرد که افرادی که ورزش خود را فقط به آخر هفته محدود می‌کنند، نسبت به افرادی که در طول هفته فعالیت بدنی انجام می‌دهند، باید شدیدتر و برای مدت طولانی‌تری ورزش کنند. وی در این زمینه می افزاید: تحقیقات ما نشان داد که افراد باید در آخر هفته ۱۴۷.۶ دقیقه فعالیت بدنی انجام دهند که تقریبا کل مقدار توصیه شده فعالیت بدنی در طول هفته است.

همچنین دکتر اندرو فریمن، مدیر پیشگیری و سلامت قلب و عروق در مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده می گوید: “افرادی که می توانند بیش از دو ساعت متوالی ورزش کنند، ممکن است زیر گروهی از جنگجویان آخر هفته باشند.” نوع متفاوتی از فیزیولوژی ورزشی که به آنها اجازه می دهد مدت زمان بیشتری را با فعالیت بدنی سنگین سپری کنند.”

مطالعه جدید که روز سه شنبه در ژورنال Obesity منتشر شد، چربی بدن بیش از ۹۶۰۰ فرد ۲۰ تا ۵۹ ساله را که بخشی از بررسی ملی سلامت و تغذیه بودند، تجزیه و تحلیل کرد. هم بزرگسالان و هم کودکان ساکن ایالات متحده در این مطالعه شرکت کردند. در این مطالعه از ابزاری به نام جذب سنجی اشعه ایکس، که به نام DXA نیز شناخته می شود، استفاده شد که سطح کلی چربی و چربی شکمی را که خطرناک ترین نوع چربی برای سلامت کلی افراد در نظر گرفته می شود، بررسی کرد. بر خلاف اندازه‌گیری شاخص توده بدن، که تخمین خام چربی بدن را بر اساس قد و وزن محاسبه می‌کند، این پرتو اسکن‌های دقیق‌تری را انجام می‌دهد که تجزیه و تحلیل بسیار دقیق‌تر و عمیق‌تری از تراکم استخوان، بافت چربی و توده بدون چربی از یک بدن فرد

ژانگ به CNN گفت: «طبق اطلاعات ما، این اولین مطالعه ای است که رابطه بین الگوهای فعالیت بدنی و توده چربی (چربی) اندازه گیری شده توسط DXA را بررسی می کند.

در این مطالعه، چربی شکم ۷۷۲ رزمنده آخر هفته و ۳۲۷۷ ورزشکار معمولی که در طول هفته فعال بودند اندازه گیری شد. این مطالعه نشان داد که ورزش استقامتی از نظر چربی شکم نتیجه داد و این افراد در مقایسه با ۵۵۸۰ نفر دیگر که گفتند به طور منظم ورزش نمی کنند، چربی شکمی، دور کمر و توده چربی کل بدن کمتری داشتند.

دکتر بورلی چانگ، استادیار بالینی پزشکی در مرکز کنترل وزن نیویورک می‌گوید: «جنگجویان آخر هفته چربی شکمی بسیار کم داشتند، که نشان می‌دهد ثبات چقدر می‌تواند مؤثر باشد».

چانگ که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: «یافته‌های این مطالعه ما را به یاد ضرب المثل قدیمی می‌اندازد که هر فعالیتی بهتر از بی‌فعالیتی است. با این حال، نکته اصلی این است که افراد باید به هر شکلی که متناسب با سبک زندگی آنها باشد، فعالیت بدنی داشته باشند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا