فرهنگ و هنر

«تمساح خونی جواد عزتی» یک مشکل بزرگ دارد :: ایران تحلیل

محمدحسین گودرزی منتقد سینما گفت: «تمساح خونین» با فیلمنامه اش مشکل بزرگی دارد. وقتی عباس جمشیدی و جواد عزتی در طول داستان از هم جدا می شوند، فیلمنامه پلان خاصی ندارد. تا آن زمان، روایت دست نخورده است. اما بیشتر، فیلمنامه نویس نمی تواند برای هر یک از شخصیت ها داستانی را پیش ببرد.

به گزارش ایران تحلیل به نقل از همشهری دیروز، فیلم سینمایی «تمساح خونین»؛ اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی در سینما رسانه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد. این فیلم که طبق پیش بینی های انجام شده در اکران عمومی فروش بالایی در گیشه سینما خواهد داشت، با مضمونی کمدی و حضور پررنگ جواد عزتی در نقش اصلی، خبرهای روز دوم چهل و دوم را به خود جلب کرد. جشنواره در همین زمینه گفت وگویی با محمدحسین گودرزی منتقد سینما، تلویزیون و خنگش انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

فیلم جواد عزتی را این بار در مقام کارگردان و از این زاویه که اولین تجربه کارگردانی اوست چگونه دیدید؟

می توان گفت که فیلم فقط یک دستاورد برای عزت نفس است. از نظر اجرا کمی بالاتر از انتظارات مخاطب از یک فیلم اول است.

پس به کل فیلم امتیاز خوبی نمی دهید. به نظر شما می تواند در لیست پرفروش ترین های سینما در سال آینده قرار بگیرد؟

کل فیلم تا یک نقطه سرگرم کننده است، اما از یک جایی ویژگی خود را از دست می دهد. اول از همه، این فیلم در اکران عمومی فروش خوبی خواهد داشت. در حال حاضر کمتر از انگشتان بازیگری داریم که حضورش در یک فیلم، مخاطب را به سالن سینما بکشاند. ستارگان سینمای ایران آنقدر قدرت و محبوبیت و اراده ای که داشتند را ندارند. همین الان در روز اول جشنواره خانم شاکردوست اعتراض مردمی داشت و خبرساز شد. اما فکر نمی کنم این درصد تاثیری در تماشای فیلم او داشته باشد. جواد عزتی از معدود افرادی است که همچنان می تواند در بیرون آوردن تماشاگران از خانه به سالن سینما موثر باشد. «خون تمساح» یک فیلم پرفروش خواهد بود.

فیلم را با توجه به معیارهای سینمایی چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا این سال ها در رده فیلم های پرفروش است؟

«تمساح خونی» مشکلات فیلمنامه زیادی دارد. در بین تمامی دپارتمان های کارگردانی، بازیگری، فنی و فیلمنامه، فیلمنامه بیشترین مشکل را دارد. برای اینکه داستان لو نرود و گم نشود به دو مشکل عمده اشاره می کنم: مشکل بزرگ فیلمنامه این است که وقتی عباس جمشیدی و جواد عزتی در طول داستان از هم جدا می شوند، فیلمنامه برنامه مشخصی ندارد. تا آن زمان (صحنه های مربوط به لوکیشن قمارخانه) روایت دست نخورده است. اما در ادامه، چون فیلمنامه‌نویس نمی‌تواند برای هر یک از شخصیت‌ها داستانی بسازد، یکی از آن‌ها را تا صبح در کلانتری حبس می‌کند تا دیگری از عروسی و خانه همسر سابقش مطلع شود و با هم آشنا شوند. دوباره در پایان فیلم

فیلم را با توجه به معیارهای سینمایی چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا این سال ها در رده فیلم های پرفروش است؟

«تمساح خونی» مشکلات فیلمنامه زیادی دارد. در بین تمامی دپارتمان های کارگردانی، بازیگری، فنی و فیلمنامه، فیلمنامه بیشترین مشکل را دارد. برای اینکه داستان لو نرود و گم نشود به دو مشکل عمده اشاره می کنم: مشکل بزرگ فیلمنامه این است که وقتی عباس جمشیدی و جواد عزتی در طول داستان از هم جدا می شوند، فیلمنامه برنامه مشخصی ندارد. تا آن زمان (صحنه های مربوط به لوکیشن قمارخانه) روایت دست نخورده است. اما در ادامه، چون فیلمنامه‌نویس نمی‌تواند برای هر یک از شخصیت‌ها داستانی بسازد، یکی از آن‌ها را تا صبح در کلانتری حبس می‌کند تا دیگری از عروسی و خانه همسر سابقش مطلع شود و با هم آشنا شوند. دوباره در پایان فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا