محیط زیست

تندبادهای شدید و بارش همراه با صاعقه در اصفهان اوج می‌گیرد

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی از بعدازظهر امروز ورود سامانه پر انرژی از مرزهای غربی و جنوبی را نشان می دهد که تا اواخر وقت دوشنبه در استان فعال است.

او اضافه کرد: مطابق با حالت فعالیت آن ابری، در شب گاهی مه آلود و باران، گاهی رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ در تمامی مناطق استان وزش باد شدید تا شدید و رگبار لحظه ای پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد در مناطق شرقی استان شدیدتر و با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه مذکور امروز و فردا در اکثر مناطق استان در شب خواهد بود. آب گرفتگی جاده ها، کولاک در گردنه ها، طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی، تنش دمایی و محصولات کشاورزی، ریزش درختان فرسوده و سقوط از ارتفاع، خطر رعد و برق در طبیعت، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ها در داخل و خارج استان .

امینی درباره صدور اخطار نارنجی با فعالیت اولین سامانه بارشی از امشب تا بعدازظهر دوشنبه ششم فروردین وی در سال جاری در استان گفت: فعالیت این سامانه همراه با بارش برف و باران، مه گرفتگی و رعد و برق در مناطق غربی و جنوبی است. بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدون (داران)، فریدونشهر و گلپایگان پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: مه گرفتگی و کاهش دید در جاده های جنوب و غرب. آب گرفتگی معابر و احتمال کولاک در گردنه ها، سیلاب و نهرها اکنون و رعد و برق یکی از خطرات سامانه بارشی است، ادامه داد: در ترددهای درون و برون استانی و شهرستانی احتیاط کنید، وسایل لازم و سوخت کافی را در سفر به همراه داشته باشید، احتیاط های لازم را برای نگهداری ماشین آلات کشاورزی، گلخانه ها، آماده سازی جاده ها، انجام دهید. به خصوص در جاده های مه آلود و طوفانی. توقف فعالیت در فضای باز، انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل آب گرفتگیتوصیه می شود از فعالیت های کوهنوردی و گردشگری خودداری کنید و فعالیت در طبیعت را متوقف کنید و در مسیر رودخانه آب نداشته باشید.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار تراز زرد در جریان فعالیت سامانه دوم همراه با وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت دوشنبه در استان اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نواحی شمال شرقی اردستان. آنارک، با درودچوپانان خوروبیابانککوهپایه، مهاباد، مورچه تو خوردینایین، نطنز و نسخه پیش بینی شده است.

وی افزود: اختلال و کاهش دید در جاده های شمال و شرق به دلیل گرد و غبار محلی، احتمال اختلال در سفرهای برون شهری و درون شهری، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه ها، آسیب به سازه های شهری و روستایی. ، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد. محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد، ریزش بنرها و از ارتفاع یکی از خطرات این سامانه است.

امینی با بیان اینکه حداقل دمای هوا در ۲۴ ساعت است آینده وی با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان چهار تا شش درجه افزایش می یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما به ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید. فردا صبح.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوین میاندشت با حداقل دمای سه درجه بالای صفر گرمترین و سردترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا