اخبار بورس

تهدیدی برای دموکراسی انتخاباتی آمریکا

کمپین ترامپ مدعی شد ایران در انتخابات آمریکا مداخله کرده است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا تأیید کرده‌اند که ایران در پشت حملات سایبری اخیر به کمپین انتخاباتی ترامپ و بایدن بوده است. این اقدامات بخشی از تلاش های تهران برای مداخله در انتخابات آمریکا و تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک است. همچنین یافته های جدید نشان می دهد که ایران از روش های مختلفی از جمله مهندسی اجتماعی و اطلاعات نادرست برای تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده کرده است.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش فایننشال تایمز؛ مقامات اطلاعاتی ایالات متحده گفتند که ایران در پس حمله سایبری اخیر به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده و سعی دارد بر کمپین انتخاباتی بایدن و هریس نیز تأثیر بگذارد. این اقدامات بخشی از تلاش‌های «فزاینده و تهاجمی» تهران برای مداخله در انتخابات آمریکاست.

در بیانیه ای که روز دوشنبه توسط FBI و دو سازمان آمریکایی دیگر منتشر شد، آمده است که ایران انتخابات نوامبر را به دلیل تأثیر آن بر منافع امنیت ملی خود بسیار حیاتی می داند و به دنبال مداخله در سیاست آمریکا از طریق عملیات هک و نفوذ است.

این بیانیه همچنین ادعای کمپین ترامپ مبنی بر هک شدن ایمیل های داخلی آن توسط ایران را تایید کرد. از جمله قربانیان این حملات، راجر استون، متحد دیرینه ترامپ است که هفته گذشته گفت که مقامات به او گفته‌اند که حساب‌های ایمیل شخصی‌اش به خطر افتاده است.

این سازمان‌ها همچنین گفتند که ایران از “مهندسی اجتماعی” – روش فریب قربانیان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس – برای هدف قرار دادن افرادی با دسترسی مستقیم به مبارزات انتخاباتی هر دو حزب سیاسی استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما در این دوره از انتخابات شاهد فعالیت‌های تهاجمی‌تر از سوی ایران به‌ویژه در عملیات‌های نفوذ علیه جامعه آمریکایی و در عملیات‌های سایبری بوده‌ایم. هدف ایران از این تلاش ها ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد به نهادهای دموکراتیک است

تایید اینکه ایران پشت این حمله بوده است در اولین روز کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو اعلام شد، جایی که حزب کمالا هریس را به عنوان نامزد رسمی خود کمتر از سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد. یکی از مقامات کمپین هریس هفته گذشته گفت که کمپین او “اقدامات امنیتی سایبری قوی ای در نظر گرفته است.”

این اعلامیه همچنین در حالی منتشر می شود که جو بایدن و دولت او به دنبال جلوگیری از حمله دیگری از سوی ایران به اسرائیل هستند و همچنین در حال مذاکره برای توافق آتش بس برای پایان دادن به جنگ در غزه و آزادی گروگان های حماس هستند.

بیشتر بخوانید: لحظه تعیین کننده در مذاکرات آتش بس غزه/آیا این آخرین فرصت است؟

این گزارش بر تلاش‌های فزاینده عوامل وابسته به دولت ایران برای مداخله در انتخابات تاکید می‌کند. مقامات آمریکایی پیشتر گفته بودند که ایران نمی‌خواهد ترامپ به کاخ سفید بازگردد تا از افزایش تنش با آمریکا جلوگیری کند. تحلیلگران همچنین خاطرنشان می کنند که تهران همچنان از ترامپ به خاطر قتل قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایران در سال ۲۰۲۰ عصبانی است.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، اوایل این ماه گفت که ایرانی‌ها «می‌دانند که رئیس‌جمهور ترامپ مانند چهار سال اول ریاست‌جمهوری خود به سلطنت وحشت‌زده خود پایان خواهد داد».

ترامپ قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات، موضع سخت تری علیه ایران اتخاذ کند و از دستیابی تهران به سلاح هسته ای جلوگیری کند. ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای تاریخی ایران که در دوران اوباما امضا شد، خارج شد و تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع کرد.

نمایندگان کمپین ترامپ و هریس از اظهار نظر خودداری کردند.

OpenAI همچنین فاش کرد که ابزار ChatGPT آن در یک کمپین اطلاعات نادرست برای تولید مقالات و نظرات در مورد موضوعاتی مانند درگیری غزه، مشارکت اسرائیل در المپیک و انتخابات ایالات متحده استفاده شده است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا