اقتصاد جهان

تهدید روسیه برای مقابله به مثل با غرب

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران هشدار داد که دولت روسیه نیز واکنش مشابهی به تصرف احتمالی دارایی های مسکو توسط کشورهای غربی نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد که مقامات روسیه غیرقابل پیش بینی بودن طرف مقابل (کشورهای غربی) و تمایل آنها به نقض قوانین بین المللی را ارزیابی کرده اند.

سخنگوی دولت روسیه افزود: در حال حاضر توقیف دارایی های خارجی در روسیه تنها به عنوان یک فرضیه قابل بررسی است.

پسکوف گفت: زمانی که آنها (کشورهای غربی) شروع به اعمال تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه‌ای علیه ما کردند، اصلاً به اثر بومرنگ فکر نمی‌کردند، اما اکنون (اثر تحریم‌ها) آشکار است.» وی افزود: برخی از حامیان تحریم حالا از خود بپرسند که آیا کار درستی انجام داده اند یا خیر.

به گفته این مقام، مسکو فهرستی از دارایی های آمریکایی، اروپایی و سایر دارایی ها را در اختیار دارد که اگر کشورهای گروه ۷ تصمیم بگیرند ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر بلوکه شده دولت روسیه را مصادره کنند، توقیف خواهد شد.

وی گفت: «البته ما قبلاً اقدامات تلافی جویانه احتمالی را بررسی کرده ایم.» و ما هر کاری را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که این اقدامات به بهترین نحو در خدمت منافع ما باشد.

وی تاکید کرد که هرگونه اقدام غرب به منزله “سرقت” و نقض قوانین بین المللی است و ارزهای ذخیره و همچنین نظام مالی و اقتصاد جهان را تضعیف خواهد کرد.

سخنگوی کرملین هشدار داد: این امر عواقب جدی بسیاری خواهد داشت.

در اوایل این ماه، فایننشال تایمز در گزارشی گزارش داد که ایالات متحده پیشنهاد تشکیل گروه های کاری متشکل از اعضای G7 را برای بررسی راه های توقیف ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۴، دومین سالگرد آغاز جنگ در اوکراین، ارائه کرده است. . ، مرور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا