ورزشی

تهیه VAR وظیفه فدراسیون فوتبال نیست

مهدی تاج در حاشیه اجلاس سالانه هیات فوتبال استان اصفهان درباره حضور VAR گفت: آماده سازی VAR جزو وظایف فدراسیون فوتبال نیست و باشگاه ها باید آن را در ورزشگاه های خود نصب کنند، اما به دلیل تحریم ها، آنها نمی توانند، بنابراین فدراسیون این کار را با هزینه خودش و با کمک وزارت ورزش انجام می دهد، من پیش بینی می کنم که لیگ امسال با VAR برگزار شود، اما این به تنهایی کافی نیست.

وی افزود: ورزشگاه ها باید دارای نور تا ۱۶۰۰ لوکس و صندلی های VIP و VVIP، چمن مطلوب و ورودی های مجزا برای بانوان و آقایان باشد. اصفهان از معدود استان هایی است که نمی توانیم زنان را به ورزشگاه بیاوریم. از نظر ساختار ورزشگاه مشکلاتی وجود دارد که درست است و باید برطرف شود. به هر حال مسابقات بدون حضور بانوان در دراز مدت برگزار نمی شود. استان دیگری هم همین مشکل را دارد که پیگیر آن هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: بلیت های الکترونیکی و صندلی های دارای کد ملی مهم است تا مردم بیشتر از بلیت به ورزشگاه نیایند. اگر همه اجزا به درستی برگزار شود، مسابقات لیگ در همان استان برگزار می شود، اما اگر هر کدام از این اجزا برگزار نشد، باید در ورزشگاه دیگری برگزار شود.

تاج در خصوص ضمانت اجرایی سقف بودجه خاطرنشان کرد: خودمان در ایجاد سپاهان نقش داشتیم و سپاهان مورد علاقه من است. از طرفی به هواداران هم اجازه اعتراض می دهم چون توضیح کافی به آنها ندادیم. رعایت عدالت مالی در برنامه هفتم امسال ارائه شده است و سال گذشته نیز باشگاه ها اگر بیش از درآمد خود هزینه کنند نمی توانند مجوز حرفه ای بگیرند. سخت گیری ما باعث شد ۷ باشگاه از AFC مجوز حرفه ای بگیرند. ایران و عربستان حدود این مجوز بودند. سپاهان تنها باشگاهی بود که امسال تمام استانداردهای جهانی را کسب کرد و این باعث افتخار است.

وی افزود: ضعف هایی داشت و ممکن است امسال هم داشته باشد. در این راستا با همه مدیران عامل باشگاه ها جلسه داشتیم و تمام نقاط ضعف بیان شد، ضعف جدی بیان نشد، اما اگر همچنان نقطه ضعفی وجود داشت می توانیم آن را رفع کنیم.

رئیس فدراسیون با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم باشگاه هایمان از جام باشگاه های آسیا حذف شوند، افزود: پیش از این محروم بودیم اما اکنون از تنبیه به کف زدن رسیده ایم. ۳۰۰ هزار دلار جریمه شد چون خود فدراسیون فوتبال چند سال پیش در صدور مجوز حرفه ای خوب عمل نکرد و به باشگاه هایی مجوز داد که نباید صادر می شد. امسال این مبلغ تشویق شده و ۷ باشگاه مجوز حرفه ای دریافت کرده اند. قانونی است که باید رعایت شود و نقاط ضعفی دارد که باید برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا