اقتصاد جهان

توافق اتحادیه اروپا درباره تعرفه واردات خودروهای برقی چین

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، در بزرگترین اختلاف تجاری بین دو ابرقدرت اقتصادی جهان در یک دهه اخیر، اعضای اتحادیه اروپا روز جمعه با اعمال تعرفه بر واردات خودروهای برقی چین موافقت کردند.

کشورهای عضو این اتحادیه از پیشنهاد کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه های ضد یارانه تا ۳۵.۳ درصد علاوه بر ۱۰ درصد موجود، علیرغم مخالفت شدید آلمان و مجارستان، حمایت کردند.

به گفته دو منبع آگاه، ده کشور عضو به این تعرفه ها رای مثبت، پنج کشور رای مخالف و دوازده کشور رای ممتنع دادند.

تعرفه های اتحادیه اروپا تا پنج سال اعمال می شود و از ۷.۸ درصد برای تسلا تا ۳۵.۳ درصد برای شانگهای SAIC که مالک برند MG است، متغیر است.

چین با تهدید به اعمال تعرفه بر واردات برخی از کالاها از اروپا و آغاز تحقیقات در مورد پروتئین و محصولات لبنی پاسخ داد.

از زمانی که اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد بازار خودروهای برقی چین در سال گذشته آغاز کرد، پکن بروکسل را به دلیل آنچه «حمایت‌گرایی» می‌خواند، مقصر دانست.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که تحقیقاتش مطابق با قوانین تجارت جهانی است و یارانه هایی به خودروسازان و تامین کنندگان آنها به اشکال مختلف از جمله زمین ارزان و وام از بانک های چینی دریافت کرده است.

خودروسازان چینی پیشنهاد داده بودند که فروش را محدود کرده و قیمت ها را افزایش دهند تا از تعرفه جلوگیری کنند. امتیازاتی که توسط اتحادیه اروپا رد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا