اقتصاد جهان

توافق امارات و کره جنوبی برای تقویت تجارت دوجانبه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از ملی نیوز، مقامات امارات متحده عربی و کره جنوبی روز چهارشنبه با هدف تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی (CEPA) را امضا کردند.

این توافق در جریان سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی به سئول، که در آنجا با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیدار کرد، امضا شد.

شیخ محمد در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) گفت که این دو مقام “مذاکرات سازنده ای در مورد تقویت روابط دوجانبه” داشته اند.

وی گفت: با هم شاهد امضای تفاهم نامه های متعدد و قرارداد مشارکت اقتصادی جامع بین امارات و جمهوری کره بودیم.

رئیس‌جمهور امارات افزود: امضای امروز نشان‌دهنده یک گام امیدوارکننده به جلو است زیرا ما متعهد به ایجاد یک مشارکت اقتصادی قوی هستیم که ملت‌های ما را به هم متصل می‌کند و رشد ملموسی را برای مردم ما به ارمغان می‌آورد.

بر اساس بیانیه دولت، انتظار می رود که آخرین توافقنامه تا سال ۲۰۳۲ ۱.۱۷ درصد به تولید ناخالص داخلی امارات و ۲.۳۷ درصد به تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در مدت مشابه کمک کند.

امارات و کره جنوبی مذاکرات خود را در مورد قرارداد Cepa در ماه اکتبر به پایان رساندند. این قرارداد با هدف تقویت زنجیره تامین شرق-غرب و امکان جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی دوجانبه منعقد شد.

این قرارداد همچنین تحقیقات مشترک و اشتراک دانش را در بخش هایی مانند انرژی، تولید پیشرفته، فناوری، ایمنی مواد غذایی و مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش، امارات تاکنون ده قرارداد SEPA را امضا کرده است. همچنین قراردادهایی با هند، ترکیه، اسرائیل، اندونزی، کامبوج، گرجستان، اوکراین، کلمبیا و کاستاریکا وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا