اقتصاد جهان

توافق اوکراین برای بازسازی بدهی 20 میلیارد دلاری

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، دولت اوکراین در تلاش برای حفظ دسترسی خود به بازارهای بین المللی اعلام کرد که با گروهی از سرمایه گذاران خارجی برای بازسازی بدهی ۲۰ میلیارد دلاری خود به توافق رسیده است.

تجدید ساختار بدهی فرآیندی است که در آن شرایط بازپرداخت بدهی ها تغییر می کند تا بدهکار بتواند بهتر بتواند پرداخت کند. این فرآیند معمولاً شامل تمدید دوره بازپرداخت، کاهش نرخ بهره یا حتی کاهش مبلغ اصل بدهی است. هدف از تجدید ساختار بدهی این است که بدهکار بتواند تعهدات خود را بدون فشار مالی زیاد انجام دهد و از ورشکستگی یا مشکلات مالی بیشتر جلوگیری کند.

دارندگان اوراق قرضه اوکراین – از جمله غول های مالی آمریکایی بلک راک و پیمکو و شرکت مدیریت دارایی فرانسوی آموندی – در فوریه ۲۰۲۲، زمانی که جنگ با روسیه آغاز شد، بدهی خود به اوکراین را به مدت دو سال نکول کردند.

بر اساس این گزارش، کمیته دارندگان اوراق قرضه اوکراین که ۲۵ درصد از این اوراق را در اختیار دارد، موافقت کرد که ۳۷ درصد یا ۸.۷ میلیارد دلار از ارزش اسمی بدهی خود را از دست بدهد.

صندوق بین المللی پول (IMF) نیز تایید کرد که این توافق با پارامترهای بسته کمکی ۱۲۲ میلیارد دلاری به کیف سازگار است. بر اساس این بیانیه، هم صندوق بین المللی پول و هم طلبکاران این کشور از جمله آمریکا و کشورهای باشگاه پاریس آن را امضا کرده اند.

کی‌یف پیش‌بینی می‌کند که این تخفیف به اوکراین کمک می‌کند تا ده‌ها میلیارد دلار در پرداخت‌ها در سال‌های آینده صرفه‌جویی کند.

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین روز دوشنبه در تلگرام نوشت: این گام مهمی در روند بازسازی بدهی است که ۱۱.۴ میلیارد دلار در پرداخت بدهی در سه سال آینده و ۲۲.۷۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۳ صرفه جویی می کند.

وی افزود: این توافق باعث آزادسازی منابع مالی برای افزایش قدرت دفاعی می شود.

کیف در حال حاضر به کمک های خارجی برای ادامه فعالیت دفاتر دولتی خود و پرداخت حقوق کارمندان خود متکی است. ارتش اوکراین تقریباً به طور کامل به پول خارجی متکی است و این کشور تنها پس از تصویب بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری توسط کنگره ایالات متحده در ماه آوریل توانست از نکول خارج شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا