اقتصاد جهان

توافق عربستان برای خرید 160 هواپیمای ایرباس

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از عرب نیوز، شرکت هواپیمایی فلیناس عربستان سعودی با خرید ۱۶۰ فروند هواپیمای ایرباس، حجم سفارش را دو برابر کرده و به ۲۸۰ فروند هواپیما رسانده است.

شرکت هواپیمایی فلیناس در بیانیه ای اعلام کرد، قرارداد «مهم» که در نمایشگاه بین المللی هوایی فارنبرو در بریتانیا امضا شد، شامل سفارش ۳۰ هواپیمای پهن پیکر A330neo و ۱۳۰ هواپیمای خانواده A320 باریک پیکر است.

در ادامه این بیانیه آمده است که این توافق در راستای چشم انداز عربستان سعودی برای سال ۲۰۳۰ است که هدف آن متحول کردن بخش هوانوردی و حمایت از توسعه Flynas با شعار “ما جهان را با این پادشاهی متصل می کنیم” است. علاوه بر این، این شرکت هواپیمایی موقعیت خود را به عنوان یکی از چهار شرکت هواپیمایی ارزان قیمت در سراسر جهان تثبیت می کند.

بر اساس این بیانیه، قرارداد با ایرباس نیز در راستای اهداف صنعت هوانوردی عربستان سعودی از جمله سه برابر شدن تعداد مسافران هوایی سالانه به ۳۳۰ میلیون نفر، گسترش اتصال به بیش از ۲۵۰ مقصد و افزایش ظرفیت حمل و نقل هوایی به ۴.۵ میلیون تن است. مربوط به سال ۲۰۳۰ است.

عبدالعزیز الدوائل، رئیس سازمان هوانوردی ملی عربستان سعودی، گفت: «این توافق مهم را که نشان دهنده توسعه و تحول سریع بخش هوانوردی عربستان سعودی بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ است، تبریک می گویم.

بندرالمهنه، مدیرعامل و مدیرعامل فلیناس گفت: این توافق برای خرید ۱۶۰ هواپیمای ایرباس عزم ما را برای تبدیل فلیناس به یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت جهانی تقویت می کند.

وی افزود که این اولین سفارش شرکتش برای هواپیمای پهن پیکر A330neo از ایرباس است که در سال ۲۰۲۷ تحویل داده خواهد شد.

کریستین شرر، رئیس ایرباس نیز این قرارداد را “یک نقطه عطف مهم” برای هواپیماهای A320neo و A330-900 توصیف کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا