اقتصاد جهان

توافق وام 7 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از فایننشال تایمز، پاکستان با دریافت وام میان مدت ۷ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول موافقت کرده است و به دولت این کشور بحران زده فرصتی می دهد تا از بدهی رو به رشد ملی و رشد ضعیف اقتصادی فاصله بگیرد. .

صندوق بین‌المللی پول روز جمعه اعلام کرد که با دولت شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان برای یک برنامه مالی ۳۷ ماهه تحت عنوان تسهیلات تمدید شده به توافق اولیه رسیده است.

این قرارداد که بیست و چهارمین اعطای کمک مالی صندوق بین المللی پول به پاکستان است، اکنون برای تصویب به هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول می رود که انتظار می رود این وام را تصویب کند، هرچند هنوز تاریخ مشخصی تعیین نشده است.

این وام دهنده در بیانیه ای اعلام کرد: هدف از این برنامه سرمایه گذاری در ثبات اقتصاد کلان (پاکستان) است که سال گذشته دشوار بود و با تلاش مستمر برای تقویت منابع مالی دولت، کاهش تورم، احیای ذخایر خارجی، حذف اقتصادی. تحریف و ترویج رشد بخش خصوصی.

بر اساس این قرارداد، پاکستان موافقت کرد که مشوق‌های مربوط به مناطق ویژه اقتصادی خود را که در سال ۲۰۱۲ برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی معرفی شده بود، حذف کند و شبکه مالیاتی را برای حفاظت از بخش کشاورزی این کشور که یک موضوع حساس سیاسی است، گسترش دهد.

پاکستان یکی از بدترین بحران های اقتصادی در آسیا را در چند وقت اخیر متحمل شده است. این کشور ۲۴۰ میلیونی سال گذشته پیش از اعطای بسته نجات کوتاه مدت ۳ میلیارد دلاری توسط صندوق بین المللی پول در آستانه نکول قرار داشت.

در حالی که اسلام آباد در تلاش برای کاهش بار بدهی فلج کننده خود بود، تورم به ۳۸ درصد افزایش یافت و ۵۷ درصد از درآمد دولت را به پرداخت بهره پرداخت کرد.

خرم حسین، یک مفسر تجاری و اقتصادی در کراچی، گفت که این توافق به رفع نگرانی ها در مورد نیکول و “توسعه انتظارات برای ثبات ادامه می دهد.”

وی در ادامه تاکید کرد که موفقیت این توافق در گرو حفظ اراده سیاسی دولت پاکستان برای پایبندی به اصلاحات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا