اخبار بورس

“توری فلزی” ابر پروژه زیست محیطی فولاد خوزستان

در این نشست خبری عنوان شد؛

تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان در پروژه مش فلزی سرمایه گذاری شده است و شرکت فولاد خوزستان به دلیل تعهد به استان خوزستان در این پروژه مشارکت داشته است.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلعلیرضا مخبردزفولی قائم مقام مدیر عامل ستادی و مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری گفت: در خصوص مسئولیت اجتماعی و فعالیت های شرکت فولاد خوزستان باید بگویم که با تندیس طلایی از بزرگان کشور هستیم. جوایز مسئولیت اجتماعی به مدت ۴ سال متوالی به شرکت های تجاری اعطا شد. . شايد مهم ترين ويژگي خوزستان اشتاهل از نظر مسئوليت اجتماعي «درمان محوري» آن باشد. یعنی تلاشی برای تامین مسکن مردم خوزستان نکردیم. بسته های معیشتی، اعزام گروه های جهادی و… خوب است اما سعی کردیم کارهای اساسی انجام دهیم تا مشکلی حل شود.

وی افزود: به عنوان مثال یک باشگاه و یک ورزشگاه در خوزستان افتتاح کردیم که در کشور بی نظیر است. این ورزشگاه از نظر امکانات مجهزترین ورزشگاه کشور است. از نظر فرهنگی و ورزشی نیز کاهش آسیب های اجتماعی و … در استان خوزستان نقش بسزایی دارد. سالانه میلیاردها تومان برای نگهداری و تجهیز آن هزینه می شود. افراد در هر سنی به این باشگاه می آیند. در زمینه اشتغال زایی نیز بسیار موثر است. برای رفع مشکلات ترافیکی شهر در اهواز پل زدیم. در روستای مستضعف قلعه کنعان به جای استقرار دو سه روزه تیم های پزشکی، یک درمانگاه دو طبقه به ابعاد ۷۵۰ متر در هر طبقه و تجهیزات کامل پزشکی احداث کردیم.

مخبر ادامه داد: نکته دیگر اینکه از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر جاده ای که در بین اهالی منطقه به جاده مرگ معروف بود هزینه شده است که هنوز تکمیل نشده است. در حوزه محیط زیست نیز در دو سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح های زیست محیطی برای توسعه فضای سبز، کاهش ریزگردها و پساب ها هزینه کرده ایم و در دو سال آینده هزینه پروژه های تعریف شده نیز بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
معاون منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: تمامی شرکت های کشور که سابقه طولانی دارند مانند فولاد خوزستان با چالش هایی از جمله کمبود فناوری روز مواجه هستند. اگر کارخانه های تازه تاسیس با مشکل تحریم مواجه نشوند، قطعا تجهیزات تولید شده در این کارخانه ها سازگارتر با محیط زیست است. ما باید این هزینه ها را وارد محیط زیست کنیم تا عواقب ناشی از جدید نبودن دستگاه ها را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر وضعیت ریزگردها و ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه به سمت ما سرازیر می شود. علاوه بر گرمای هوا که در تابستان در اهواز به ۶۰ درجه می‌رسد، فولاد خوزستان و استان خوزستان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل سوم این است که علاوه بر بهره برداری و توسعه، پروژه های زیست محیطی را نیز انجام می دهیم. ما باید پروژه های توسعه ای مبتنی بر اشتغال پایدار، گردش مالی، اقتصاد و بهره وری را ارتقا دهیم. این کار مزایا، خطرات و فرصت هایی را به همراه دارد. فرصت این است که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ ۱۰۸۰ جوان خوزستانی را در شرکت فولاد خوزستان و شادگان جذب کردیم. این در شرایطی رخ می دهد که بسیاری از شرکت ها در حال کوچک کردن هستند. از سوی دیگر، بحث آلاینده ها و کنترل گرد و غبار نیز باید همزمان برگزار شود.

مخبر گفت: نکته دیگر بی توجهی به حریم شهری است. اینها چالش هایی است که شرکت های صنعتی قدیمی با آن مواجه هستند. شهر ما در محاصره است. توسعه متوقف شده است و البته جمعیت اطراف ما تحت تأثیر شرایط محیطی و آلودگی قرار دارند.

این مسئول گفت: در این میان بحث تحریم هم مطرح است. اگر بخواهیم نوسازی تجهیزات را اجرا کنیم که برنامه آن پس از دو سه سال در کارخانه فولاد تدوین شد، به تجهیزات جدید نیاز داریم. در حال رایزنی با انواع مختلف هستیم تا بتوانیم بحث نوسازی تجهیزات در شرکت فولاد خوزستان را پیش ببریم. با وجود اینکه ما به کارون دسترسی داریم، اما بزرگترین تصفیه خانه را داریم، اما ۶۵ درصد آبی که از تصفیه به دست می آید را بازیافت می کنیم تا آب را از کارون نگیریم.

وی درباره پروژه مش فلزی گفت: ابر پروژه زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان را راه اندازی کرده ایم که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هیچ شرکتی در کشور در این طرح مشارکت نکرده است. در خاورمیانه، شرکتی به اندازه یک ششم کار ما با این مشکل مقابله کرده است. سه کشور در جهان این کار را انجام می دهند.

مخبر گفت: نام این پروژه توری باد است. وسعت ۴۰ هکتار انبار مواد که منبع اصلی آلایندگی شرکت فولاد خوزستان است. این توری ها منطقه ای را که گرد و غبار برمی خیزد و شرکت و اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد، کاملا می پوشاند. ارتفاع تورها ۲۸ متر است. در ارتفاع، باد را می شکند و اجازه نمی دهد گرد و غبار از آن عبور کند. در قسمت پایین هم به عنوان بادشکن و هم محافظ گرد و غبار عمل می کند. در تنها کشوری که این پروژه با موفقیت اجرا شد، بیش از ۸۵ درصد کارایی داشت و از انتشار گرد و غبار جلوگیری کرد. تا امروز ۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است. شرکت فولاد خوزستان به دلیل تعهدی که به استان خوزستان دارد در این پروژه شرکت کرده است و امیدواریم با افتتاح آن بخش بزرگی از مشکلات داخل شرکت و اطراف آن حل شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا