ترندهای روز

توسعه شهرکهای صنعتی با رویکرد حفظ محیط زیست

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

از قزوین؛ رضا صفری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اراسنج بازدید کرد و اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی همواره یکی از مهمترین چالش های امروز صنعت در این زمینه است. واحدهای صنعتی دارای آلودگی های زیست محیطی اعم از آب، خاک و هوا قابلیت استقرار در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی را ندارد و واحدهای تولیدی نباید به محیط داخلی شهرک و سایر واحدهای مستقر آسیب وارد کنند.

وی با اشاره به ضرورت پیشگام بودن شهرک های صنعتی در حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: شهرک های صنعتی در ساماندهی صنایع پیشرو و تاثیرگذار بوده و در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار کشور پیشگام هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه مسائل زیست محیطی گفت: به منظور حفاظت از محیط زیست در شهرک ها و نواحی صنعتی علاوه بر کنترل مستمر، پایش و نظارت بر مسائل زیست محیطی، مسائلی مانند مدیریت و دفع پسماند، زیباسازی، ایجاد و توسعه فضای سبز، تامین آب، احداث تصفیه خانه های مرکزی فاضلاب، ایجاد شبکه آبیاری قطره ای، بازیافت و استفاده از پساب تصفیه خانه ها، نظارت مستمر. و ممیزی واحدهای صنعتی مستعد آلودگی محیطی و غیره. .. یکی از اقدامات موثری است که این شرکت انجام داده است.

صفری همچنین از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با مسائل زیست محیطی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور آشنایی با مسائل زیست محیطی خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در راستای الزامات زیست محیطی و مدیریت پساب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی خرمدشت و اراسنج، تصفیه خانه مرکزی فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت تکمیل شده و در شرف اتمام است. به بهره برداری رسیده و همچنین تصفیه خانه فاضلاب. شهرک صنعتی آراسنج (با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی) در مرحله اجراست و امسال این دو پروژه مهم با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

توسعه شهرک های صنعتی با رویکرد حفظ محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا