بانک و بیمه

توضیح بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

به گزارش ایران تحلیل، با تشکیل جلسه کارگروه بررسی صلاحیت سازمان خصوصی سازی برای بررسی صلاحیت خریداران باشگاه های استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی سازی، صلاحیت فنی و فنی خریداران این دو باشگاه مشخص شد. دو باشگاه رسما تایید شدند.

بر این اساس ۶ بانک شهر، تجارت، ملت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی که تحت نظارت این هلدینگ هستند به عنوان خریدار مدارک خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه کردند. از باشگاه استقلال

قرار است روز دوشنبه هفته جاری مزایده مجاری ها برگزار شود و ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه به خریداران واگذار شود.

بانک شهر در تشریح خرید سهام باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه ای اعلام کرد: این بانک در نظر دارد از اولویت رد بدهی عمومی برای پرداخت بدهی ها و مطالبات شهرداری ها به عنوان سهامدار باشگاه استفاده کند.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو تصمیمات دولت محترم مبنی بر رفع مشکلات باشگاه صدرا آلشاره و همچنین مذاکرات و رهنمودهای وزارت محترم اقتصاد و دارایی، شورای محترم پول و اعتبار و بانک مرکزی. علاوه بر تاکید معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص واگذاری سهام باشگاه فوق به بانک ها، جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ تشکیل و کنسرسیومی متشکل از بانک های غیردولتی تشکیل شد. و با شرایط اعلام شده با هدف کمک به انجمن مذکور در جهت کسب و سرمایه گذاری در سهام شرکت فرهنگی ورزشی تخت جمشید کنسرسیومی متشکل از این بانک و سایر بانک های غیردولتی به تصویب رسید.

گفتنی است این بانک به عنوان سهامدار انجمن می خواهد از اولویت رد بدهی ملی برای پرداخت بدهی ها و مطالبات شهرداری ها استفاده کند.

بدیهی است اطلاعات فوق در صورت وقوع رویداد مهم و با رعایت مفاد ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی مبنی بر افشای اطلاعات توسط شرکت های ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار افشا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا