بانک و بیمه

توقف ارائه خدمات کارت‌های متصل به شبکه شتاب از سوی شرکت‌های کارگزاری

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۰۳.۱۲۵۵۳۱ مورخ ۱۲ اسفند شهریور در ماه ۱۴۰۳ در سخنانی در جمع مدیران عامل شبکه بانکی اعلام کرد:

با توجه به اینکه اخیراً شرکت‌های کارگزاری با همکاری و استفاده از زیرساخت‌های شبکه بانکی کشور، خدمات مالی را در قالب کارت‌های متصل به شبکه شتاب به مشتریان خود ارائه می‌کنند و سود روزشمار از طریق صندوق‌های بازنشستگی و واریز صندوق‌های کالایی (بر اساس) در…). در مورد طلا) و از این طریق مقررات بانک مرکزی را در زمینه های مختلف از جمله پرداخت سود مازاد بر نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و پرداخت سود کوتاه مدت روزانه موجودی وجوه نزد شرکت های کارگزاری نقض کرده است.

لذا لازم است فوری و در انتظار تدوین و ابلاغ آیین نامه همکاری و تعامل بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با غیربانک های خارج از حوزه نظارتی بانک مرکزی که البته هم اکنون در حال انجام است، دستور داد. دستور کار تنظیم و تنظیم چنین پروژه هایی . این امر شامل ارائه خدمات فوق به مشتریان شرکت های کارگزاری در قالب کارت های متصل به شبکه شتاب یا هر طرح و محصول دیگری است که به طور موقت متوقف شده و نتایج اقدامات انجام شده به مدیریت کل نظارت بانکی استان اعلام می شود. بانک مرکزی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا