اقتصاد جهان

توقف تولید خودروهای تسلا در کارخانه برلین به خاطر مشکلات در زنجیره عرضه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، تسلا به دلیل قیمت نفت، تولید خود را در کارخانه گیگا در برلین، بزرگترین کارخانه اروپا، از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه به مدت دو هفته متوقف می کند. بحران دریای سرخ زنجیره تامین را مختل کرده است.

تسلا در بیانیه‌ای در روز جمعه به وال استریت ژورنال گفت: «تمدید زمان تحویل، زنجیره‌های تأمین را به تأخیر انداخته است». ما باید تولید خودرو را در کارخانه گیگا در برلین به دلیل کمبود قطعات متوقف کنیم.

تسلا از ۲۹ ژانویه تا ۱۲ فوریه تولید خودروهای الکتریکی را در کارخانه خود در برلین متوقف خواهد کرد.

حمله یمن به کشتی های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ باعث شده است که بسیاری از صاحبان کالا و شرکت های کشتیرانی دریای سرخ و کانال سوئز را رها کنند. این مسیر یک آبراه مهم برای حمل و نقل کالا از آسیا به اروپا است.

مسیر جایگزین از طریق دریای سرخ که به معنای دور زدن قاره آفریقا است، زمان و هزینه های حمل و نقل را افزایش می دهد.

بر اساس بیانیه تسلا، اتکای آن به قطعات کلیدی تامین‌شده از آسیا، به‌ویژه چین، یک ضعف در زنجیره تامین خودرو است. تسلا برای قطعات باتری به شدت به چین وابسته است. این قطعات از طریق دریای سرخ به اروپا می رسند. بنابراین تامین این قطعات دائما در خطر است.

ایکیا، یکی از برترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و دکوراسیون در جهان، اواخر سال گذشته نسبت به تاخیر در تولید کالاهای خود به دلیل شرایط دریای سرخ هشدار داد.

انتهای پیام/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا