اقتصاد جهان

توقف عملیات 4 شرکت کانتینری در دریای سرخ با سهم 53 درصدی از تجارت جهان

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، هفته نامه اکونومیست در گزارشی نوشت ۴ شرکتی که فعالیت حمل و نقل خود را در دریای سرخ متوقف کرده اند ۵۳ درصد از کل تجارت کانتینری جهان را به خود اختصاص داده اند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی روز شنبه اعلام کردند که حمل و نقل محموله های خود را از طریق دریای سرخ متوقف می کنند.

تصمیم شرکت کشتیرانی مدیترانه ای سوئیسی-ایتالیایی (MSC) و شرکت فرانسوی CM IC. J. در همین حال، مشخص شد که دو شرکت بزرگ کشتیرانی دیگر، Maersk نروژ و Hapag-Lloyd آلمان، روز جمعه گفتند که در پی حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ، حمل و نقل محموله را از طریق دریای سرخ متوقف کرده‌اند.

پیش از این «محمد علی الحوثی» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرده بود: «توصیه می‌کنیم کشتی‌ها دستورالعمل‌های نیروی دریایی یمن را برای جلوگیری از خطرات در دریای سرخ رعایت کنند.» همچنین توصیه می‌کنیم هویت کشتی‌ها تقلبی نیستند و پرچم‌هایی غیر از پرچم مالک کشتی باید برداشته شود و کشتی‌هایی که از دریای سرخ می‌گذرند نباید به سواحل اشغالی فلسطین بروند.

نیروی دریایی یمن هشدار داده است که تا پایان تجاوزات اسرائیل به غزه و جنایات آن علیه ملت فلسطین به عملیات نظامی خود علیه کشتی ها و منافع دشمنان اسرائیل ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا