اقتصاد جهان

توقف پروازها و فلج شدن اقتصاد اسرائیل با اوج گرفتن اعتراضات

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از سی ان ان، حملات سراسری در اراضی اشغالی در حالی صورت گرفت که اعتراضات علیه ناتوانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دستیابی به توافق آتش بس و پس از کشف اجساد برخی از گروگان های اسرائیلی که روز دوشنبه انجام شد، افزایش یافت. اوج می گیرد.

بزرگترین اتحادیه اسرائیل، هیستادروت، تهدید به تعطیلی “کل” اقتصاد کرد و رئیس آن، آرنون بار دیوید، روز یکشنبه هشدار داد که اسرائیل “در حال زیر پا گذاشتن است و اجساد به طور مداوم وارد می شوند.”

فرودگاه بین المللی تل آویو از ساعت ۸ صبح به وقت محلی پروازها را برای بیش از دو ساعت به حالت تعلیق درآورد، اما پروازها بعداً از سر گرفته شد.

اعتصاب عمومی در اراضی اشغالی از مارس ۲۰۲۳ بی سابقه بوده است، زمانی که توقف گسترده مشابه به دلیل تلاش های بحث برانگیز نتانیاهو برای اصلاح سیستم قضایی اسرائیل، بسیاری از اقتصاد این سرزمین ها را فلج کرد.

در این گزارش آمده است که این حملات که منعکس کننده خشم فزاینده عمومی علیه نتانیاهو است، از صبح دوشنبه تا ساعات اولیه شب برنامه ریزی شده بود.

سی ان ان گزارش می دهد که بیش از ۱۰۰ گروگان، از جمله ۳۵ مورد احتمال کشته شدن، همچنان در غزه نگهداری می شوند. اکثریت قریب به اتفاق این گروگان ها در حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر که حدود ۱۲۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰ گروگان برجای گذاشت، ربوده شدند.

ده ها هزار اسرائیلی روز یکشنبه در یکی از بزرگترین تظاهرات سراسری از زمان آغاز جنگ اسرائیل با حماس در چندین شهر به خیابان ها آمدند.

برخی از معترضان صبح روز دوشنبه در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی از جمله مسدود کردن یک جاده اصلی در تل آویو به خیابان ها بازگشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا