اقتصاد جهان

توقیف بیش از نیم میلیارد دلار دارایی بانک ایتالیایی در روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، دادگاهی در روسیه دستور توقیف دارایی ها، اموال و سهام دو شرکت تابعه بانک یونی کردیت ایتالیا را به عنوان بخشی از پرونده متوقف شده پروژه گاز در روسیه صادر کرد.

حکم دادگاه داوری سن پترزبورگ بر ۴۶۲.۷ میلیون یورو (۵۰۳ میلیون دلار) در اوراق بهادار، املاک و حساب های UniCredit و همچنین ۱۰۰ درصد از سهام آن در UniCredit Leasing و UniCredit Garant تأثیر می گذارد.

بر اساس این گزارش، این دو شرکت زیرمجموعه این گروه ایتالیایی هستند که دارایی آنها در روسیه در پایان سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۸.۶۷ میلیارد یورو گزارش شده است که نسبت به سال قبل از آن ۱۰.۱۶ میلیارد یورو کاهش داشته است.

UniCredit در بیانیه ای اعلام کرد که این توقیف تنها بخشی از دارایی های شعب این بانک در روسیه را تحت تاثیر قرار داده و بر تمام شرکت های تابعه آن تاثیری نداشته است. در بیانیه آمده است: «ما در حال کار روی جزئیات باقی مانده هستیم.

پس از بانک بین المللی رایفیزن اتریش، UniCredit بزرگترین وام دهنده اروپا در روسیه است که با فشار فزاینده ای از سوی تنظیم کننده های بانکی منطقه یورو برای محدود کردن تجارت خود در این کشور مواجه است.

UniCredit در گزارش سال ۲۰۲۳ خود به خطرات تجارت در روسیه پس از اعمال تحریم های غرب بر سر جنگ اوکراین اشاره کرد. بانک شکایت کرده است.

پیش از این، دادگاه داوری در منطقه سن پترزبورگ و لنینگراد، اموال، حساب ها و اوراق بهادار دویچه بانک را بر اساس ادعای RusChemAlliance، مجری پروژه ساخت کارخانه های پالایش گاز و مایع سازی در شرق لوگا توقیف کرد.

این شرکت روسی ۲۲.۲ میلیارد روبل (۲۴۱ میلیون دلار) علیه دویچه بانک به عنوان بخشی از ادعاهای ضمانت بانکی تنظیم کرد و خواستار توقیف دارایی های مربوط به شعب دویچه بانک در روسیه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا