فرهنگ و هنر

توقیف ۴۰ روزه «غربت» با ۴ دقیقه ممیزی رفع شد :: افق میهن

با رفع تحریم تنها سریال پلتفرم نماوا، نام این پلتفرم پخش کننده فیلم و سریال بار دیگر وارد جدول نمایش خانگی هفتگی شد.

به گزارش افق میهن، روز جمعه ۲۲ مهرماه، مجموعه نمایش خانگی «غرابت» پس از ۴۰ روز توقف به تریبون پخش خود بازگشت و قسمت چهارم آن منتشر شد. این سریال بنا به دستور دادستانی متوقف شد.

روابط عمومی پلتفرم نماوا در توضیحی در این زمینه نوشت: این سریال که مدتی بود به دلیل برخی سوءتفاهمات متوقف شده بود، با حمایت مدیران نماوا، عوامل غرابت و مساعدت دادستانی و مجموعه ساترا لغو شد. “

بر اساس بررسی های خبرنگار ایسنا، این سریال که به دلیل شبهه رابطه نامشروع دو شخصیت مورد اعتراض قرار گرفت، در هر سه قسمت منتشر شده با ممیزی و تغییرات مواجه شده است. در صحنه جنجالی قسمت دوم، حذف چند دیالوگ و چند پلان باعث شد موضوع وجود صمیمیت بین «احلام» و «فری» به طور کامل از سریال حذف شود. در همین راستا حتی دیالوگ شخصیت «احلام» که کیفش را به همسرش می دهد و به او می گوید: «حمام می روم، نمی توانم (کیف) را ببرم» حذف شده است.

پس از ممیزی، شخصیت «احلام» تا حد امکان به قومیت خاصی نسبت داده نمی شود و در این راستا دیالوگی که نشان می دهد پدرش در کدام منطقه با مواد مخدر دستگیر شده حذف شده است.

چند صحنه دیگر از این سریال نیز ممیزی شده است که برخی از آنها در قالب یک یا چند پلان حذف شده اند و برخی نیز در یک یا چند خط دیالوگ حذف شده اند که البته ربطی به آن ها ندارد. ایراداتی که به سریال وارد شد

بر این اساس در مجموع یک دقیقه و ۳۹ ثانیه از زمان قسمت اول و دو دقیقه و ۵۰ ثانیه از زمان قسمت دوم کاسته شده است. از طرفی به میزان قابل توجهی پنج ثانیه به زمان قسمت سوم اضافه شده است.

اکنون پلتفرم نماوا که پس از توقیف سریال «فقر» هیچ اکران هفتگی نداشت و در این مدت تنها فیلم «پدران» را به صورت آنلاین منتشر کرد، بار دیگر وارد جدول پخش هفتگی محصولات نمایش خانگی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا