اخبار بورس

تولید آزمایشی سه محصول جدید در “آردینه”/ صنایع غذایی؛ عمده مشتریان “آردینه”/ سود خالص شرکت “آردینه” ۳۳۷ میلیارد تومان

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیلجلسه شرکت نشاسته و گلوکز آردین در روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، کیومرث کیارودی، مدیر مالی شرکت در این جلسه اظهار داشت: این شرکت در سال ۱۳۷۶ با تصمیم فوق العاده در اداره ثبت شرکت های اصفهان با نام شرکت آردینه به ثبت رسید در مجمع عمومی، کلمه گلوکز به نام شرکت اضافه و به شرکت گلوکز و آردین نشاسته تغییر نام یافت. با موافقت مرجع پذیرش بورس، «آردینه» وارد بازار دوم بورس ایران شد و در مجمع فوق‌العاده شکل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت. اولین انتشار سهام این شرکت در ۲۵ نوامبر ۱۴۰۲ انجام شد.

وی افزود: موضوع فعالیت این شرکت شامل دو موضوع اصلی و فرعی است. موضوع اصلی تولید، توزیع، خرید و فروش نشاسته، گلوکز، گلوتن، نشاسته خوراک دام و غیره است که در صنایع غذایی و صنایع غذایی حیوانات خانگی و سایر صنایع استفاده می شود و موضوع فرعی نیز در ساخت و ساز استفاده می شود. تجهیزات و بهره برداری از صنایع.

کیارودی ادامه داد: ماده اولیه این شرکت گندم، بنابراین نشاسته بسیار تصفیه شده در صنایع غذایی، گلوتن در خوراک طیور و آبزیان، سوسیس، کالباس، سوسیس، نان، گلوکز در محصولاتی مانند تافی و غزال، کلیه صنایع غذایی از جمله گوشت، لبنیات، نساجی است. صنعت و در حفاری نفت، مهمات سازی، کاغذ سازی، رنگ سازی، بیسکویت و کلوچه استفاده می شود.

کیارودی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خوراک دام در بسته‌های ۲۵ کیلوگرمی، گلوتن اکتیو و گلوکز مایع در گالن‌های ۵۰ کیلوگرمی آماده فروش در بازار است.
همانطور که در کدال منتشر کردیم، توانستیم مجوز فعالیت شرکت را تغییر دهیم و با بهینه سازی خطوطی مانند نشاسته گندم، برخی از محصولات ما از ۱۰۰۰۰ تن به ۱۲۰۰۰ تن ارتقا یافتند. اجازه داده شد گلوتن گندم به ۴۰۰۰ تن در سال افزایش یابد. تولید شربت گلوکز و گلوکز ۲۵۰۰۰ تن در سال است. مجوز استفاده از نشاسته خوراک دام و طیور ۹۰۰ تن در سال است و با توجه به مجوز جدید امکان تولید به ۶۵۰۰ تن افزایش می یابد.

مدیر مالی «آردینه» گفت: توانستیم سه محصول جدید دیگر را به صورت آزمایشی تولید و به بهره برداری برسانیم. محصول مالتودکستریم ۶۵۰۰ تن در سال است که تاثیر بسیار مثبتی بر سودآوری شرکت دارد. تولید آزمایشی دکستروز با استفاده از مواد غذایی و شیمیایی انجام شده و سالانه ۶۵۰۰ تن تولید می شود. ما خطوط تولید را برای انواع نشاسته های اصلاح شده در صنایع غذایی بهینه کرده ایم. تمامی این محصولات پس از اخذ مجوز بهداشت در کدال گزارش می شوند.

وی همچنین اظهار داشت: برای تولید گلوکز مایع، نشاسته غذایی، گلوتن و نشاسته خوراک دام که منحصراً برای مصرف دام در نظر گرفته شده است، مجوز بهداشت صادر شده است.

کیارودی در خصوص گواهینامه های اخذ شده گفت: آردینه دارای گواهینامه های ISO 45001، ۲۲۰۰۰ و ۱۴۰۰۱، گواهی حلال شرکت و تمامی ایزوها به روز بوده و در سایت شرکت قابل مشاهده است. در صنعت و از نظر حجم تولید، از نظر ظرفیت و رتبه عملی تولید، رتبه اول تولید نشاسته گندم را در کشور داریم. ما در تولید گلوکز و شربت گلوکز رتبه ۵ کشوری، در گلوتن گندم رتبه اول کشوری و در تولید خوراک دام، طیور و آبزیان رتبه ۸ کشور را داریم.

وی در خصوص مشتریان این شرکت توضیح داد: بیشتر مشتریان ما مشتریان صنایع غذایی هستند که از جمله آنها می توان به گلوکز برای مینو، میهن، دومینو، آیدین، کاله، مامور، سلمین و گز سکه اشاره کرد. گلوتن: رشته فرنگی مانا؛ گلوتن و نشاسته خوراک دام در شرکت های فرادان، سپید مکیان و نان سحر، فرآورده های سوسیس و کالباس، کالباس هایی مانند تانیس، پاستیل و شکلات می باشد.

وی در خصوص عملکرد مالی خاطرنشان کرد: آردین در سال ۱۳۵۵ با سرمایه یک میلیون ریال تاسیس شد. در سال ۱۳۹۲ مطالبات سهامداران به ۶۵ میلیارد ریال رسید. در سال ۹۴ به ۱۸۰ میلیارد ریال، در سال ۹۶ به ۲۳۰ میلیارد ریال، در سال ۹۸ به ۳۰۰ میلیارد ریال، در سال ۱۳۷۸ به ۴۰۰ میلیارد ریال و غیره افزایش یافت. فروردین در سال جاری سرمایه شرکت از ۴۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و سرمایه ثبتی شرکت در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر مالی شرکت آردین بیان کرد: سود ناخالص تلفیقی آردین به عنوان شرکت اصلی و ارد انوشیروان به عنوان زیرمجموعه در سال گذشته ۳۶۹ میلیارد تومان، سود عملیاتی ۳۵۳ میلیارد تومان و سود خالص ۳۱۸ میلیارد تومان بوده است. است. دارایی های شرکت ۶۹۸ میلیارد تومان و کل بدهی های شرکت ۱۶۵ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: سود ناخالص شرکت ۲۷۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، سود عملیاتی ۲۶۶ میلیارد تومان و سود خالص ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان است.

کیارودی بیان کرد: ظرفیت تولید گلوکز ۲۰ هزار تن، نشاسته بسیار تصفیه شده ظرفیت اسمی ۲۲ هزار تن و با ۳ هزار تن ظرفیت عملی تولید نشاسته ممتاز ۶ هزار و ۲۴۷ تن بوده است. ظرفیت اسمی دکستروز مایع ۶۵۰۰ و ظرفیت اسمی مالتودکسترم ۶۵۰۰ است اما چون هنوز تاییدیه غذا و دارو دریافت نشده است هفته آینده تولید می شود.

وی در خصوص فروش آردین گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۱۴ میلیارد تومان گلوکز و ۸۲ میلیارد تومان نشاسته ممتاز در مجموع ۸۵۱ میلیارد تومان فروخته شد. سود عملیاتی ۱۲۲۶ میلیارد تومان و بهای تمام شده درآمد عملیاتی ۸۵۷۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر مالی «آردینه» گفت: قیمت کل را تشریح کرد: ۷۶۲ میلیارد تومان از کل قیمت ۸۸ درصد مواد اولیه را شامل می شود. ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دستمزد مستقیم، ۷۷ میلیارد تومان معادل ۹ درصد هزینه های سربار، هزینه کل تولید ۸۶۲ میلیارد تومان، سود عملیاتی ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان، سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی نیز ۲۷ میلیارد تومان، سود قبل از مالیات ۳۷۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. پس از کسر مالیات، سود خالص تلفیقی دو شرکت اصلی و فرعی ۳۱۸ میلیارد تومان و سود خالص شرکت اصلی ۳۳۷ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: سود ناخالص شرکت اصلی ۳۳ درصد فروش، سود عملیاتی ۳۱ درصد و سود خالص به ۴۰ درصد فروش عملیاتی رسیده است. این مبلغ در مقایسه با سایر شرکت ها سود خالص خوبی است.

کیارودی بیان کرد: سود خالص هر سهم ۳۱۸ میلیارد تومان بود. در پایان سال گذشته تعداد سهام ۴۰۰ میلیون سهم بود و با توجه به اینکه تعداد سهام آردین به ۲ میلیارد سهم رسید، سود هر سهم با تقسیم این تعداد ۱۶۸.۵ ریال است. پیشنهاد هیئت مدیره این است که ۸۰ درصد سود شرکت اصلی معادل ۱۳۵۰ ریال به عنوان سود ۲۷۰ میلیارد تومانی برای سال جاری تقسیم شود.

مدیر مالی “آردینه” گفت: سود سهامداران حقیقی، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق سپرده در تاریخ ۱۰/۴/۱۳۰۳ واریز می شود. سود سهامداران قانونی نیز در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۳ قابل پرداخت است. پس از این تاریخ، سهامدارانی که کد سجام ندارند، می توانند با ارائه شماره حساب شرکت، سود دریافت کنند.

ادامه دنبال می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا