اخبار اقتصاد ایران

تولید ایران‌ خودرو ۸ درصد و سایپا 6 درصد کاهش یافت+ جدول جزئیات

ایران خودرو در گزارشی رسمی به سازمان بورس از کاهش ۸ درصدی تولید خود در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و بر اساس گزارش سایپا به سازمان بورس، محصولات مسافربری این شرکت در سال جاری ۶ درصد کاهش داشته است. ۱۱ ماهه اول سال جاری

ایران تحلیل به نقل از ایرنا، شرکت ایران خودرو در گزارش رسمی به سازمان بورس که برای اطلاع عموم سهامداران در سامانه کدال منتشر شد، اعلام کرد که مجموع تولید محصولات سواری این شرکت در اولین ۱۱ ماهه امسال کمتر از ۴۹۲ هزار دستگاه وارد شده است.

این در حالی است که در همین گزارش، مجموع تولید محصولات سواری ایران خودرو در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۵۳۷ هزار دستگاه اعلام شده است.

به این ترتیب در ۱۱ ماهه امسال تولید محصولات سواری در ایران خودرو بیش از ۸ درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو در ابتدای سال جاری وعده افزایش ۵۰ درصدی تولید را داده بود که مشخصا محقق نشده است. علیمردان عظیمی پیش از این در سال جاری گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو شد که این رقم در سال جاری ۵۰ درصد افزایش می یابد.

بیشترین کاهش تولید ایران خودرو در گروه محصولات پژو، سمند و رانا بوده است.

گروه خودروسازی سایپا در گزارش عملکرد ارائه شده به سازمان بورس، آمار تولید محصولات سواری خود را منتشر کرد.

بر اساس این آمار، سایپا در ۱۱ ماهه امسال در مجموع ۲۶۵ هزار دستگاه سواری تولید کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان تولید محصولات سواری سایپا ۲۸۲ هزار دستگاه بوده که به معنای کاهش ۶ درصدی تولید این شرکت در سال جاری است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا در ابتدای سال جاری وعده داد که این شرکت در سال جاری به رکورد ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا