اخبار اقتصاد ایران

تولید در برخی واحدهای صنعتی گیلان کاهش یافته است | شیفت شب اجازه تولید ندارد

معاون امور صنایع و معادن اداره کل گیلان سمت با اشاره به کاهش محسوس تولید در برخی واحدهای صنعتی متوسط ​​و بزرگ استان طی یک ماه گذشته گفت: به دلیل توقف خط تولید واحدهایی مانند فولاد، سلولز و سیمان که بسیاری از این واحدها دارای تعهدات صادراتی یا بورسی هستند. کالاهایی داشته باشد که این محدودیت تولید عواقب قانونی دارد.

افق میهن، سعید اخلی معاون صنایع و معادن اداره کل سمت گیلان در گفت و گو با ایسنا در خصوص تاثیر محدودیت های انرژی بر روند فعالیت صنعتی اظهار کرد: همزمان با با شروع فصل گرم سال، بر اساس اعلام وزارت نیرو، برق شهرک ها و نواحی صنعتی یک روز در هفته برای مدیریت مصرف فعال بود.

وی با بیان اینکه تامین برق ۷ واحد صنعتی بزرگ استان بر عهده شرکت برق منطقه ای گیلان است، تصریح کرد: مابقی صنایع کوچک استان که با شرکت برق توزیق مشترک هستند برای مصرف کنندگان کمتر از ۲ مگاوات برق این استان را بر عهده دارند. هفته ای یکبار قطع می شد اما الان ۲ تا ۲ روز در هفته است. ۵ روز افزایش یافته است.

معاون امور صنایع و معادن اداره کل سمت گیلان گفت: مشتریان و صنایع بزرگی مانند فولاد، سلولزی و سیمان که بخشی از سامانه برق منطقه ای هستند، ابتدا ۳۵ درصد کاهش بار داشتند و تولید آنها. در شیفت شب انجام می شد، اما اکنون به جایی رسیده است که در شیفت شب است. شبانه هم اجازه تولید ندارند.

اخلاق با اشاره به کاهش محسوس تولید در برخی واحدهای صنعتی متوسط ​​و بزرگ استان طی یک ماه گذشته تصریح کرد: اکنون در اکثر روزهای هفته خط تولید واحدهایی مانند فولاد، سلولزی و سیمان متوقف شده است. در حالی که بسیاری از این واحدها دارای تعهدات صادراتی یا بورسی هستند. آنها کالاهایی دارند که این محدودیت تولید برای آنها عواقب قانونی دارد و زیان قابل توجهی را متحمل می شوند.

وی ادامه داد: گزارش های زیادی از صنایع داریم که به دلیل قطعی مکرر، اجناس و مواد اولیه آنها غیرقابل استفاده شده و یا حتی تجهیزات الکترونیکی خطوط تولیدشان آسیب دیده است.

اخلی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی واحدها و صنایع به دلیل محدودیت ها مجبور شدند تولید خود را به روزهای تعطیل موکول کنند که این امر مستلزم حضور کارکنان در روزهای تعطیل و همچنین افزایش ۴۰ درصدی حقوق و مزایا است که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده تولید می شود. . افزایش یافته است

معاون امور صنایع و معادن اداره کل سمت گیلان افزود: چالش های محدودیت تولید صنعتی در شرایطی که هزینه هایی مانند تامین اجتماعی، مالیات، تعهدات بانکی بدون تغییر و تسهیل باقی می ماند، دور از انصاف است. و عدالت؛ در حالی که این وظیفه همکاری در قبال صنعت باید با مشوق ها و حمایت ها همراه باشد.

وی گفت: این محدودیت ها باعث تعدیل و یا حتی توقف فعالیت برخی واحدها شده است. در ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار آمده است که در مواقع اضطراری واحدهای تولیدی نباید در خط مقدم محدودیت قرار گیرند و یا هزینه های وارده به واحدها و خسارات آنها جبران شود.

اخلی تصریح کرد: روند توسعه صنعت برق باید متناسب با نیاز کشور باشد چرا که عدم تعادل مشکلاتی را به همراه دارد بنابراین باید برخی روش های تامین انرژی را گسترش داد تا این موانع برطرف شود زیرا دود اصلی عدم تعادل برق می رود. به چشم تهیه کننده

معاون امور صنایع و معادن اداره کل گیلان سمت در پاسخ به این سوال که محدودیت های برق صنایع بیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چگونه بوده است؟ وی خاطرنشان کرد: اوج این محدودیت ها تا پایان مرداد ماه است اما بر اساس برآوردهای اولیه به نظر می رسد امسال محدودیت های تولید صنایع افزایش یافته است که هزینه های بیشتری را بر حوزه تولید تحمیل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا