اقتصاد جهان

تولید روزانه 4.5 میلیون بشکه نفت خام و میعانات ایران در ماه نخست 2024

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود با عنوان «چشم انداز کوتاه مدت انرژی جهان» از تولید ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه نفت ایران در اولین ماه سال جاری خبر داد.

تولید نفت ایران در آگوست ۲۰۲۳ به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز رسید و از این ماه روند صعودی داشته است.

میانگین تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه در روز برآورد شده است و پیش بینی می شود متوسط ​​تولید این محصول در ایران در سال ۲۰۲۴ بیش از ۳ میلیون بشکه در روز باشد.

بر اساس گزارش این موسسه وابسته به وزارت انرژی آمریکا، تولید ۳.۲۳ میلیون بشکه نفت ایران در اولین ماه سال ۲۰۲۴، بالاترین تولید ماهانه نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها است. در سال ۲۰۱۹.

افزایش ۶۸۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت خام ایران در ۱۲ ماه

ایران در ژانویه سال گذشته ۲.۵۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که در سال بعد ۶۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت. این در حالی است که تولید نفت اوپک در این مدت ۸۷۰ هزار بشکه کاهش یافت و به ۲۶ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید. علاوه بر ایران، نیجریه و ونزوئلا تنها اعضای اوپک بودند که تولید نفت خود را در این مدت افزایش دادند و ایران رکورددار افزایش تولید در میان اعضای اوپک بود.

* تولید ۴.۵ میلیون بشکه سوخت مایع در ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا مجموع تولید سوخت مایع ایران را که شامل نفت خام و میعانات گازی می شود، در ژانویه امسال ۴.۵ میلیون بشکه در روز برآورد کرد. به این ترتیب ایران علاوه بر نفت خام، روزانه یک میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه دیگر سوخت مایع عمدتاً میعانات گازی تولید کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا