اقتصاد جهان

تولید نفت آمریکا در 2025 به یک رکورد جدید می رسد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۵ به ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز برسد و رکورد جدیدی را ثبت کند.

گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت آژانس روز سه شنبه منتشر شد و به اولین اوج تولید نفت ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ اشاره کرد. بر اساس پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور طی دو سال آینده افزایش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۵ به ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. با این حال، تخمین زده می شود که رشد تولید به دلیل تعداد کمتر چاه های فعال کند شود.

این آژانس همچنین پیش بینی می کند که رشد تولید جهانی نفت به دلیل محدودیت های عرضه نفت اوپک به ۰.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. بر اساس این گزارش، این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۱.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در این گزارش آمده است که تولید گاز طبیعی ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ به میزان ۱.۳ میلیارد فوت مکعب در روز افزایش خواهد یافت که نسبت به ۴ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت. انتظار می رود تولید زغال سنگ ایالات متحده با بیش از ۹۰ میلیون تن کاهش به ۴۳۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ برسد که پایین ترین سطح از اوایل دهه ۱۹۶۰ است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی می کند که رشد تولید در سال ۲۰۲۵ از تقاضا پیشی بگیرد و قیمت نفت برنت به ۷۹ دلار در هر بشکه کاهش یابد. پیش بینی این آژانس برای قیمت نفت در سال ۲۰۲۴، ۸۲ دلار در هر بشکه است.

قیمت بنزین خرده فروشی ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ به طور متوسط ​​۳.۲۰ دلار در هر گالن خواهد بود. این مبلغ در سال ۲۰۲۳ معادل ۳ دلار و ۵۰ سنت بوده است.

انتهای پیام/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا