ترندهای روز

تونسی‌ها باز هم دست به شورش زدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

هزاران نفر از تونس، زادگاه بهار عربی، روز جمعه به خیابان ها آمدند و به محدودیت شدید آزادی ها و حقوق بشر اعتراض کردند و همچنین خواستار آزادی سیاستمداران و روزنامه نگاران زندانی شدند که به دلیل مواضع مخالف خود در پشت میله های زندان هستند.

به گزارش الجزیره، این تظاهرات چند هفته قبل از افق میهنات ریاست جمهوری در این کشور برگزار شد.

همچنین در این تظاهرات که بزرگترین تظاهرات از سال گذشته تاکنون است، خواستار پایان دادن به ارعاب و رعب و وحشت نامزدهای افق میهنات ریاست جمهوری در این کشور شد.

این تظاهرات به دعوت شبکه حقوق و آزادی ها که شامل تعدادی از احزاب چپ و اجتماعی و همچنین برخی از سازمان های جامعه مدنی در تونس است، برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار بازگشت دموکراسی به تونس، جلوگیری از انحراف سیاستمداران و توقف هدف قرار دادن فعالان سیاسی و سیاستمداران مخالف و فعالان حقوقی و همچنین خبرنگاران شدند.

در این تظاهرات که اکثر شرکت کنندگان را جوانان و زنان تشکیل می دادند، علیه رئیس جمهور این کشور قیس سعید که در سال ۲۰۲۱ به زور قدرت را در دست گرفت، شعار دادند و او را دیکتاتور خواندند و خواستار استعفای او شدند.

قیس سعید که از سال ۲۰۲۱ قدرت را در دست دارد، به دنبال این است که در افق میهنات اکتبر برای یک دوره دیگر رئیس جمهور باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا