اخبار اقتصاد ایران

تویوتا لوین با قیمتی باورنکردنی در بازار ایران!+ عکس

با آغاز تحویل تویوتا لوین بنزینی و هیبریدی، این سدان ژاپنی در خیابان ها دیده می شود. همچنین قیمت این خودرو در بازار آزاد مشخص شد.

ایران تحلیل به گزارش آخرین خودرو، در حال حاضر شرکت های معین خودرو ایرانیان و برساوش اقدام به فروش بنزینی و هیبریدی تویوتا لوین در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی کرده اند. اما شرکت برساوش توانست مجوز شماره گذاری این سدان ژاپنی را اخذ و این خودروها را به دست مشتریان برساند. در حال حاضر مدل های ۱.۲ لیتری توربو بنزینی و ۱.۸ لیتری هیبریدی تویوتا لوین به دست مشتریان سامانه رسیده و نمایندگی ها برای این دو نوع لوین در بازار آزاد قیمت تعیین کرده اند.
تویوتا لوین مدل ۲۰۲۳ بنزینی توسط شرکت برساوش وارد بازار ایران شده است و نمایندگی ها قیمتی بین ۴.۵ تا ۴.۸۵ میلیارد تومان برای این خودرو در نظر گرفته اند. همچنین لوین هیبرید مدل ۲۰۲۳ با قیمتی در حدود ۵ میلیارد تا ۵.۴ میلیارد تومان در بازار آزاد موجود است. البته باید تاکید کرد که معامله رسمی تویوتا لوین بنزینی و هیبریدی هنوز در بازار آزاد اعلام نشده و باید منتظر قیمت توافقی این خودروها در روزهای آینده باشیم. با توجه به اینکه برخی شرکت های خودروسازی ایرانی و برساوش مقدار قابل توجهی بنزین تویوتا لوین، لوین هیبرید، کرولا بنزین و کرولا هیبرید را در گمرکات کشور ذخیره کرده اند، به احتمال زیاد در صورت ثابت بودن نرخ ارز، قیمت این گروه سدان های تویوتا افزایش می یابد. کاهش در بازار آزاد

لازم به ذکر است که تویوتا کرولا برای بازار چین در کارخانه FAW-Toyota تولید می شود و نمونه دیگری از این سدان پرفروش با نام Levin در کارخانه GAC-Toyota تولید می شود. تویوتا لوین بنزینی به یک موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده است. این موتور ۹NR (نسخه به روز شده ۸NR) است که در تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری توربو نیز یافت می شود. ۱۱۶ اسب بخار با گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر، توان خروجی این موتور است که از طریق گیربکس اتوماتیک CVT Multi Drive به چرخ های جلوی لوین منتقل می شود. در تویوتا لوین بنزینی ویژگی هایی مانند ۷ ایربگ، سانروف برقی، تریم داخلی پارچه ای، رینگ های آلومینیومی، فناوری چراغ های LED، فرمان برقی، کروز کنترل تطبیقی، خط رادار، جلوگیری از خروج از خط، استارت دکمه ای، تهویه دستی برقی مجهز شده است. تمیز کردن هوای کابین، سنسور نور، نور بالا خودکار، سنسور پارک و دوربین معکوس، صفحه نمایش لمسی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، استارت-ایست خودکار، تنظیم حالت رانندگی و غیره.

لوین هیبرید دارای مشخصات فنی مشابه کرولا هیبرید است. در این خودرو موتور ۸ZR به عنوان نمونه به روز شده ۲ZR دیده می شود. این یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی است که در کنار یک درایو الکتریکی قرار می گیرد. گیربکس هیبریدی لوین و کرولا یک e-CVT است که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. در تویوتا لوین هیبریدی قدرت ترکیبی ۱۲۱ اسب بخار با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را تجربه خواهیم کرد. البته گشتاور لحظه ای ۱۸۵ نیوتن متر با قدرتی نزدیک به ۱۴۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار می گیرد. اما موتور این خودرو شبیه پریوس بوده و ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر دارد. مصرف بهینه سوخت لوین و کرولا هیبریدی کمتر از ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و فناوری خنک کننده جدید پیشرانه الکتریکی در این سدان ژاپنی دیده می شود.

در لوین هیبرید، ویژگی هایی مانند شش کیسه هوا، تریم داخلی پارچه ای (چرم سفارشی)، سانروف برقی، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع خودکار، صفحه نمایش لمسی، اتصال هوشمند به تلفن همراه، حالت رانندگی الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی، بازیابی دستی انرژی حالت B، فرمان برقی، کروز کنترل تطبیقی، سطح ۲.۵ خودران، رانندگی بین خطوط، ترمز اضطراری خودکار، فناوری چراغ های LED، رینگ آلومینیومی، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، سنسور نور، برد ریدر، نور بالا خودکار، آمپر دیجیتال جلو، دوربین پارک عقب و سنسور قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا