خودرو

تویوتا کرولا خودرویی با طراحی به‌روز و ویژگی‌های پیشرفته


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، تویوتا کرولا ۲۰۲۳ یکی از محبوب ترین خودروهای تویوتا است. تویوتا کرولا با طراحی شیک و کارآمد خود توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب می کند.تویوتا کرولا به دلیل مصرف سوخت پایین و قابلیت اطمینان آن یکی از محبوب ترین خودروهای خانوادگی در جهان است. در زیر به بررسی و معرفی سایر خودروهای تویوتا کرولا پرداخته ام.

طراحی بدنه تویوتا کرولا وارداتی

این نسخه سدان از نسل دوازدهم کرولا است که البته در بازار چین موجود است و نام تویوتا لوین را یدک می کشد. البته طراحی کلی این سدان با نسخه های موجود در بازارهای دیگر مطابقت دارد، اما در جزئیات تفاوت هایی وجود دارد. در جلوی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ چراغ‌های جلوی نسبتاً باریکی را می‌بینیم که به دو طرف کشیده شده‌اند. در داخل پوسته نور چراغ های ال ای دی طرح L و چراغ های اصلی هالوژن هستند. یک خط کرومی روی پس‌زمینه مشکی، چراغ‌های جلو را به هم متصل می‌کند و جلوپنجره از بالا برداشته شده و به پایین سپر منتقل شده است. سپر دارای طراحی سه بعدی و متمایز است و در گوشه آن دو قسمت مشکی با طرح C و LA مشاهده می شود. دی در پایین این بخش دودشکن وجود دارد.

در نمای جانبی شاهد طراحی نسبتا ساده ای از تویوتا کرولای وارداتی هستیم. یک خط از بالای گلگیر جلو به بالای گلگیر عقب کشیده شده و یک لبه در پایین درها می بینیم. لبه شیشه های خودرو مشکی است و در این خودرو شاهد رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی هستیم. طراحی پشتی هماهنگی بیشتری با جلوی خودرو دارد. دو چراغ کشیده با یک نوار کرومی (درست مانند جلو) به هم متصل شده اند و در این قسمت سپر چشمگیر را می بینیم که باعث می شود خودرو کمی پهن تر و عضلانی تر به نظر برسد. به طور کلی طراحی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ بسیار ساده است اما از خط طراحی جدید و مدرن تویوتا برخوردار است و از همه مهمتر عنصر اصالتی که در بازار چین ما کمتر دیده می شود در این خودرو یافت می شود. .

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با دو موتور به بازار ایران می آید. نسخه پایه با موتور ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ با زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا VVTi عرضه می شود. این موتور قادر است حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر را تولید کند. نیرو از طریق گیربکس CVT (با ۱۰ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود. با این مشخصات مصرف سوخت ترکیبی این سدان ژاپنی ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

اما نسخه دیگر تویوتا کرولا وارداتی مجهز به موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر تولید می کند. در این نسخه نیرو از طریق گیربکس CVT منتقل می شود و مصرف ترکیبی آن ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت در هر دو نسخه ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و در کل شاهد هیچ دستاورد فنی عجیبی در این خودرو نیستیم اما باید به یاد داشته باشیم که در قوای محرکه این خودرو کیفیت و دوام تویوتا را داریم و همین است. باعث می شود بسیاری از مشتریان خرید این خودرو را به مدل های چینی (حتی با مشخصات بهتر) ترجیح دهند.

طراحی کابین و ویژگی های وارداتی تویوتا کرولا

در داخل، طراحی بسیار ساده تر از بدنه است، اما کیفیت بالای مواد به کار رفته به شما این امکان را می دهد که این سادگی را بپذیرید. متریال به کار رفته برای داشبورد و پنل های کناری، پلاستیک مشکی است و در قسمت هایی از مرکز و لبه صفحه مرکزی شاهد قطعاتی با طرح پیانو هستیم. یک خط نقره‌ای رنگ دو دهانه تهویه را در گوشه‌ها به هم متصل می‌کند و عناصر نقره‌ای رنگ بیشتری را در طراحی فرمان و لبه دسته دنده خودرو مشاهده می‌کنیم. دسته ابزار یا آمپلی فایر جلوی خودرو از نوع آنالوگ است اما صفحه نمایش سمت راست برای نمایش اطلاعات خودرو و سفر به راننده طراحی شده است و گرافیک این صفحه نمایش خوب و مدرن به حساب می آید.

تویوتا کرولا

ما طرفدار یک محصول اقتصادی تویوتا هستیم، بنابراین جای تعجب نیست که روکش صندلی ها از پارچه ساخته شده اند و به سختی هیچ عنصر لوکسی را در کابین می بینیم. اما در هر صورت تویوتا است و ارگونومی عالی در طراحی و همچنین کیفیت بالای قطعات به سرعت شما را با این خودرو شناسایی می کند. صفحه نمایش مرکزی ۹ اینچی و سیستم صوتی آن از ۶ بلندگو تشکیل شده است. اما مهم ترین نکته در مورد تویوتا کرولا ۲۰۲۳ فضای داخلی است. اگرچه در بین این سدان ها چندان بزرگ به نظر نمی رسد و در واقع به رده سدان های کامپکت موجود در بازار تعلق دارد، اما فضای سر و پا برای سرنشینان در داخل خودرو به خصوص در ردیف عقب بسیار راضی کننده است. صندوق عقب این خودرو نیز فضای بسیار خوبی را در این کلاس ارائه می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا