خودرو

تویوتا کرولا کراس هیبرید تجربه‌ای نوین در رانندگی / تویوتا کرولا کراس خودرویی با فناوری‌های پیشرفته +فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، تویوتا کرولا کراس هیبریدی یک SUV جمع و جور است که با طراحی مدرن و جذاب خود ترکیبی از راحتی و عملکرد را ارائه می دهد. تویوتا کرولا کراس هیبریدی از یک سیستم هیبریدی پیشرفته استفاده می کند که ترکیبی از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی است که منجر به راندمان سوخت بیشتر و کاهش آلایندگی می شود. تویوتا کرولا کراس هیبریدی مجهز به فناوری‌های ایمنی متعددی از جمله سیستم‌های کمک راننده پیشرفته است که ایمنی و راحتی بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کند. این خودرو با فضای داخلی جادار و امکانات متنوع، انتخاب مناسبی برای خانواده ها و افرادی است که به دنبال خودرویی کاربردی و کارآمد هستند.

طراحی بدنه

سبک بیرونی تویوتا کرولا کراس از همان قانون نسخه سدان پیروی می کند و ظاهری نه چندان بلندپروازانه، اما اصلی و متواضع ارائه می دهد. نمای صورت ما را به یاد برخی از کانسپت های قدیمی تویوتا می اندازد، اما البته با عناصر کاملاً جدید و مدرن ترکیب شده تا چهره ای زیبا اما قاطع به این خودروی ژاپنی بدهد. نکاتی مانند جلوپنجره بزرگ جلو، طراحی سه بعدی سپر و چراغ های کشیده با ظاهری کمی اخم شده، همگی در ایجاد چهره ای متعادل به این خودروی ژاپنی کمک کرده اند. نمای جانبی آن ساده تر است، اما اصالت و متانت آن قطعاً برای مشتریان ایرانی جذاب خواهد بود.

قسمت عقب نیز چندان در لبه ها ادغام نشده و دارای طراحی متعادل و معمولی است که شامل چراغ های کشیده دو تکه و همچنین سپر دو رنگ و دیفیوزر معمولی است که با طراحی سایر قسمت ها سازگاری قابل قبولی دارد. از این ماشین به طور کلی می توان گفت تویوتا کرولا کراس اگرچه در پیچ و خم های طراحی های مدرن گیر نکرده است، اما اصالت، سادگی و زیبایی خاصی را ارائه می دهد که قطعا در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبریدی

در اینجا با نوعی پیشرانه بنزینی-الکتریکی سروکار داریم که خوشبختانه موتور احتراق ۲ لیتری تنفس طبیعی دارد و عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. حداکثر قدرت موتور بنزینی ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتون متر است که با همکاری یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتون متر می تواند در مجموع قدرتی معادل ۱۹۴ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون تولید کند. متر گشتاور انتقال قدرت دیفرانسیل جلو نیز با این خودروی ژاپنی از طریق گیربکس E-CVT انجام می شود. در نتیجه شتاب ۰ تا ۱۰۰ این کراس اوور خانواده با کمک موتور هیبریدی در شرایط استاندارد حدود ۲.۹ ثانیه است. گفته می شود مصرف سوخت تویوتا کرولا کراس حدود ۴.۵۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در عمل احتمالاً به حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

با توجه به مصرف نسبتا کم سوخت، شرکت سازنده تصمیم گرفت تا باک خودرو را بیش از حد بزرگ نکند و به ظرفیت ۳۶ لیتری برای مخزن سوخت بسنده کرد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای یک کراس اوور خانوادگی کاملاً کافی به نظر می رسد.

سیستم تعلیق جلوی کرولا کراس از نوع مک فرسون مستقل با سیستم میله پیچشی یکپارچه برای سیستم تعلیق عقب است که ممکن است در هنگام پیچیدن در سرعت های بالا بر پایداری خودرو تأثیر منفی بگذارد، اما در سرعت های معمولی مشکلی ایجاد نمی کند. . باتری لیتیوم یونی برای ذخیره انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی و چرخ های ۱۷ اینچی نیز از جمله مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبریدی هستند.

طراحی و تجهیزات کابین

طراحی کابین تویوتا کرولا کراس تقریباً به سبک نسخه سدان است و اگرچه خطوط چندان پیچیده نیستند، اما همچنان اصالت خاص تویوتا را در این نوع طراحی داخلی می توان مشاهده کرد که قطعا در بین مشتریان خانوادگی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. .

روی داشبورد این خودرو دکمه های فیزیکی زیادی وجود ندارد و عمده کارکردهای این دکمه ها به نمایشگر مولتی مدیا مرکزی و پنل لمسی تهویه مطبوع داده شده است. صندلی های نسخه وارداتی برساوش فاقد تودوزی کامل چرمی بوده و اکثر داشبوردها و نقاط نصب از پلاستیک خشک نسبتا مرغوب ساخته شده اند. البته برخی از قسمت‌ها مانند دسته‌های بازو به مواد نرم مجهز شده‌اند، بنابراین کاربران می‌توانند حس ممتازتری را در تویوتا کرولا کراس هیبریدی تجربه کنند.

فضای داخلی این خودرو کاملاً جادار است و افراد با قد ۱۸۵ سانتی متری می توانند در صندلی های عقب احساس راحتی نسبتاً خوبی داشته باشند. علاوه بر این حجم صندوق تویوتا کرولا کراس هیبریدی تقریبا ۶۰۸ لیتر است که بسیار جادار است و می تواند نقطه قوتی برای کرولا کراس باشد.

خوشبختانه برخلاف بسیاری از خودروهای وارداتی، نسخه هیبریدی تویوتا کرولا کراس با آپشن های متنوع به ویژه در حوزه ایمنی وارد بازار ایران خواهد شد. این به دلیل افزایش سقف نرخ ارز برای واردات خودروهای هیبریدی است. ترمز اضطراری خودکار، رادارخوان، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار در ترافیک، نور بالا خودکار، دستیار رانندگی خودکار بین خطوط، فضای داخلی چرمی و پارچه ای، سانروف، استارت دکمه ای، تهویه خودکار، سیستم تصفیه هوای کابین، تقویت کننده دیجیتال عقب ، صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با قابلیت اتصال Apple CarPlay و Android Auto، کنترل پایداری، کیسه هوای کناری جلو و … از جمله ویژگی های کلیدی تویوتا کرولا کراس هیبریدی در بازار ایران است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا