خودرو

تویوتا یاریس 2023 در راه ایران / تست و بررسی خودرو تویوتا یاریس 2023 + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، تویوتا یاریس ۲۰۲۳ به عنوان خودرویی جمع و جور و اقتصادی شناخته می شود. تویوتا یاریس ۲۰۲۳ با طراحی مدرن و جذاب به مصرف سوخت بهینه مجهز شده و آن را به گزینه ای مناسب برای زندگی شهری تبدیل کرده است. تویوتا یاریس ۲۰۲۳ دارای فناوری های پیشرفته ای مانند سیستم اطلاعات سرگرمی و امکانات ایمنی مدرن است. فضای داخلی تویوتا یاریس ۲۰۲۳ نیز کیفیت و راحتی خوبی را برای مسافران ارائه می دهد.

مشخصات فنی

تویوتا یاریس سدان ۲۰۲۳ بر روی پلت فرم اقتصادی تویوتا DNG-B توسعه یافته است و از این نظر شباهت های زیادی با بسیاری از محصولات ارزان قیمت تویوتا دارد. از آنجایی که گروه هدف سدان تویوتا یاریس در درجه اول خانواده های طبقه متوسط ​​و زوج های جوان هستند، دو موتور کوچک تنفس طبیعی با حجم سیلندر نه چندان بزرگ برای ژاپنی ها در نظر گرفته می شود.

اولین موتور انتخاب شده برای سدان یاریس یک موتور کوچک ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر است. مصرف سوخت این موتور ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که به صرفه و کم مصرف است.

موتور دیگری که احتمال حضور آن در نسخه وارداتی به ایران بیشتر است، موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ یاریس سدان ۲۰۲۳ با موتور ۱.۵ لیتری تقریباً ۱۱ ثانیه برآورد شده است. برای نسخه ۱.۳ لیتری این عدد به حدود ۱۳ ثانیه افزایش می یابد.

هر دو مدل با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه می شوند، بنابراین نمی توان انتظار عملکرد و تجربه رانندگی هیجان انگیزی را از این سدان کوچک خانوادگی داشت. اما شتاب ۰ تا ۱۰۰ یاریس سدان ۲۰۲۳ در واقع ۱۱ تا ۱۱.۵ ثانیه است که مقدار خوبی محسوب می شود. این شتاب تقریباً در حد پژو ۲۰۷ هاچ بک است و می تواند چابکی بیشتری نسبت به اکثر محصولات پرفروش داخلی در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد و آنها را از این خودروی ژاپنی راضی کند.

کیفیت سواری و عملکرد سیستم تعلیق سدان یاریس روان و راحت است و سیستم تعلیق می تواند بیشتر ناهمواری های سطح جاده را جذب کند. بی صدا بودن داخلی بهتر از خودروهای داخلی است و آرامش بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد، اما در مقایسه با محصولات امروزی، شاید صدا کمی بیشتر از حد انتظار به داخل داخل نفوذ کند که البته به دلیل اقتصادی بودن خودرو است که اعتراض زیادی وجود ندارد. به

ناگفته نماند که مصرف سوخت تویوتا یاریس ۱.۵ لیتری ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حداکثر سرعت آن به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت نسخه ۱.۳ لیتری این خودرو ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است.

طراحی ظاهری

طراحی بیرونی سدان یاریس ۲۰۲۳ به طور قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی جذاب‌تر شده است و اکنون می‌تواند بزرگترین ایرادات گذشته خود را به عنوان نقطه قوت برای خریداران باقی بگذارد. بدنه مدل سدان تویوتا یاریس ۲۰۲۳ فرم فست بک دارد و طراحی خشن جلو آن را به محصولی هیجان انگیز با شکلی آشنا و محبوب تبدیل کرده است. فرم منطقی بدنه و پردازش حجم در نمای جانبی، درب موتور و همچنین نمای عقب، ظاهر این سدان خانوادگی را از سادگی مشخص کرده و ظاهری خوش تراش و بدنه ای شیک را نشان می دهد.

در نمای جلو، وجود جلوپنجره بزرگ در کنار طراحی تیز چراغ ها و مه شکن، چهره این خودرو را بیشتر به محصولات اسپرت متمایل کرده است. نمای عقب نیز از قسمت دیفیوزر مانند و همچنین حجم جوانی روی سپر بهره می برد که به عقب خودرو پشتیبانی بیشتری می کند.

در مجموع باید اعتراف کرد که ظاهر این محصول خانوادگی نسبت به شکل ساده و تا حدودی زشت قبلی خود تغییر کرده و اکنون می تواند به عنوان یک سدان جذاب و با سلیقه اسپرت به خانواده ها عرضه شود. در عین حال شیب ملایم سقف در کنار طول کوتاه در صندوق عقب، بدنه ای هاچ بک مانند به این خودرو بخشیده و ظاهر مدرن تری به آن بخشیده است.

بنابراین همانطور که گفته شد ظاهر نسل جدید تویوتا یاریس سدان زیباتر از قبل شده است و به عنوان خودرویی اقتصادی می تواند حداقل در ۴-۵ سال آینده روی بازخورد مثبت مشتریان در بازارهای جهانی حساب کند. .

شاید روند سریع تغییر در طراحی خودروهای چینی که اکثر آنها در این بازه قیمتی قرار دارند، باعث می شود مشتریان زودتر از موعد از ظاهر تویوتا یاریس خسته شوند. به عنوان مثال، سدان هایی مانند چانگان UNI-V و Bastion B70 ظاهر بسیار جذاب تری دارند اما قیمتی برابر با سدان یاریس ۲۰۲۳ دارند.

طراحی داخلی

یکی از نقاط قوت تویوتا یاریس سدان طراحی داخلی زیبا و جذاب آن است که باعث نمی شود سرنشینان داخل این خودروی اقتصادی احساس ارزانی و قدیمی بودن کنند. طراحی داشبورد و نمایشگر چند رسانه ای ساده، پیچیده و چشم نواز به نظر می رسد. سایر قطعات نیز به صورت متعادل طراحی شده و در نتیجه امتیاز قابل قبولی دریافت می کنند.

در نسخه های گرانتر از روکش های چرمی در مرکز داشبورد استفاده شده است که باعث می شود سطح کیفی کابین بالاتر از حد معمول به نظر برسد.

البته در برخی قطعات از پلاستیک خشک نیز استفاده می شود که برای خودرویی در این رنج قیمتی غیرعادی نیست.

فضای داخلی یاریس سدان ۲۰۲۳ مناسب است، بنابراین بزرگسالان با قد حدود ۱۸۰ سانتی متر هیچ مشکل اساسی در فضای پا در ردیف های عقب صندلی ها نخواهند داشت. البته فضای سر برای افراد ردیف دوم به دلیل شیب دار بودن سقف انتهای بدنه تا حدودی محدود است و افراد قدبلند احتمالا در این قسمت دچار مشکل می شوند. صندوق عقب یاریس سدان نیز به اندازه کافی بزرگ است و می تواند چمدان و چمدان ۴ تا ۵ نفر را در خود جای دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا