اخبار بورس

تکادو و اختلافی از سال ۱۳۸۸

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامالیاس طهماسبی بر اساس توافقنامه مورخ ۳۰ آبان ۱۳۹۷ تکادو متعهد می شود که تمامی مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت صفانوش کوتسارسامان را در قبال قیمت معامله به شرکت آب معدنی ترازدیمه (سهامی خاص) واگذار کند.

اعتراض شرکت آب معدنی ترازدیمه پس از سال ها به تکادو به دلیل عدم واگذاری ۱۰۰ درصد سهام و همچنین مشکلات شرکت معامله شده از جمله: ب- ترخیص ماشین آلات، ساخت کارخانه و غیره.

پس از به وجود آمدن این اختلاف قراردادی، موضوع به موجب توافقنامه مورخ ۹ خرداد ۱۴۰۲ بین طرفین برای میانجی گری به هیأت داوری ارجاع شد.

خواهان مدعی شد که سهام شرکت مورد معامله را در قبال پرداخت ۲۰ میلیارد ریال بهای معامله خریداری کرده و همچنین متعهد به پرداخت کلیه بدهی های شرکت بابت تسهیلات دریافتی از بانک صادرات شهرکرد بوده و اکنون نسبت به ۱۰۰ساله معترض است. انتقال درصد مالکیت و همچنین مشکلات پیش آمده.

در طرف مقابل تکادو به عنوان خوانده اعلام کرد که شاکی با اطلاع از شرایط سهام شرکت مورد نظر را تملک کرده و مبلغ ۱۳۱۰۰ میلیون ریال از قیمت معامله را از خریدار پرداخت کرده و خریدار همچنان ۱۷۰۰ میلیون ریال به آن بدهکار است. تکادو و دلیلش این است که اینطور نیست اینها اقدامات لازم برای واگذاری مالکیت ۱۰۰ درصدی سهام است.

پس از جلسات متعدد، استماع اظهارات طرفین و رسیدگی به مطالبات، سرانجام در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، داور با صدور رأی، درخواست شاکی را رد و از این تاریخ انتقال مالکیت ۱۰۰ درصد سهام معامله شده را ممنوع اعلام کرد. تاریخ به دلیل قانونی موجود موانع را غیر ممکن می داند.

با توجه به تفاسیر موجود و اختلافات عمیق قراردادی و حقوقی از جمله مغایرت قیمت معامله و پرداخت ها بنا به ادعای طرفین در جلسات هیأت داوری و همچنین تصمیم نه چندان محکم و قابل اعتماد هیأت داوری منتظر بمانیم و ببینیم که آیا شاکی به مراجع قضایی شکایت می کند یا با توافق دوجانبه بر اساس تصمیم داور گامی در جهت سازش و سازش برخواهد داشت.

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا