فرهنگ و هنر

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه شد؟

در خبر جدیدی که دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام اعلام کرد، وراث می توانند با چند مرحله علاوه بر واگذاری این سهام، سود سهام عدالت متوفی خود را نیز دریافت کنند.


افق میهنی –

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت شرط دریافت سود سهام عدالت متوفیان را اعلام کرد.

بالاخره بعد از انتظار زیاد آبان ماه گذشته سامانه واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث یعنی ارث رونمایی شد و اکنون با چند مرحله وراث می توانند علاوه بر واگذاری این سهام، سود سهام متوفی را نیز دریافت کنند. .

مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرط جبران خسارت برای همه وراث جاری است و در صورتی که وراث متوفیانی که دارای سهام عدالت هستند می خواهند اصل سهام و سود سهام را دریافت کنند باید به سامانه سجام مراجعه و سجام دریافت کنند.

وی همچنین می گوید: واگذاری سهام عدالت به متوفی از طریق بازار سرمایه یعنی شعب منتخب بانک ها و کارگزاری های منتخب در سراسر کشور آزاد است.

وی پیش از این به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: وقتی فردی اقداماتی را در رابطه با انحصار وراثت انجام می دهد، اینطور نیست که فعلاً سود سهام عدالت به او و سایر وراث پرداخت شود و روند کار. بدین صورت است که در اولی در صورت پرداخت سود سهام عدالت به کلیه ذینفعان، سود به حساب این شخص و سایر وراث منظور خواهد شد. یعنی اگر شخصی پس از مرحله اول و دوم پرداخت عمومی سود سهام عدالت، انتقال سهام عدالت متوفی خود را انجام داده باشد، باید منتظر باشد تا مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت تکمیل شود تا فوراً منافع را دریافت کند. .

لازم به ذکر است بانک های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و کارگزاری های منتخب «معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، دانایان پارس، سهام آبتین، توسعه اندیشه دانا، آرمان تدبیر نقش جهان، شاخص بورس، سهم آشنا , ساوافرین , سرمایه گذاری ملی , آراد ایرانیان , فارابی , چکش , آسمان , نماد شاهد , آگاه , سرمایه مبین , مفید , خوش بین , پویا , رابین هوشمند , شهر , برنامه ریزان آینده , کاریزما , اندیشه و بینش مترقی , بورس , ملت های پویا ، آرمون بورسا، آپادانا، اختاز بیدار، خوبگان، کالای خاورمیانه، بانک سامان، رفاه، سپه، پاسارگاد، انصار، تجارت، ملت و پارسیان، ملی و کارآفرین از جمله بخش هایی هستند که به گفته مسئولان بورس اوراق بهادار. سازمان، اقدامات مربوط به واگذاری سهام عدالت به وراث را به صورت رایگان انجام می دهند.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا