محیط زیست

تکلیف فعالیت ادارات اصفهان برای فردا مشخص شد

منصور شه فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن ضمن اشاره به تشکیل مکرر کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: مطابق با پیش بینی هوای استان از دوشنبه پانزدهم مرداد تا پایان هفته جاری با گرما و افزایش دما مواجه خواهیم بود و با توجه به این شرایط تیم های امداد و نجات در سراسر استان آماده باش هستند. خوب آنها کامل هستند.

وی با توجه به آمادگی کامل تیم های تخصصی شرکت برق، آب و فاضلاب، اورژانس و کلیه بیمارستان های استان، افزود: دستورالعمل های خودمراقبتی و بهداشتی در برابر گرمازدگی برای حفظ سلامت جامعه ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۲۰ تیم عملیاتی و فنی شرکت برق و ۷۲ تیم عملیاتی شرکت آب و فاضلاب استان برای تامین برق و آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی سیار فعال و تجهیز شده اند. شبکه آبرسانی و توزیع ۳۵۴ روستا.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه های اجرایی استان و اصناف مصرف انرژی را در ساعات پیک مصرف برق به حداقل برسانند و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری سیستم های روشنایی، سرمایشی و کامپیوتری را خاموش کنند.

وی با اشاره به ارائه دستورات لازم برای جلوگیری از انجام ندادن ورزش و فعالیت های بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتاب، انجام امور در ساعات اولیه صبح و کاهش سفرهای غیر ضروری، افزود: طی برگزاری جلسات متعدد ستاد اصفهان کارگروه مدیریت بحران استانداری، اعمال محدودیت ها، دستگاه ها، برنامه های لازم برای ترویج، آموزش و فرهنگ سازی ارائه شده است.

وی بیان کرد: اشعه ماوراء بنفش طول موج خاصی از طیف الکترومغناطیسی است که از خورشید به زمین می رسد که در هنگام اشتباه رخ می دهد. ازن لایه استراتوسفر کاهش می یابد و باعث آفتاب سوختگی افرادی می شود که در معرض تابش هستند و در ارتفاعات بیشتر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص مشخص شدن فعالیت ادارات اصفهان برای فردا همزمان با افزایش دما و تداوم گرما در استان، خاطرنشان کرد: تا این لحظه برنامه خاصی برای کاهش اجرا نشده است. ساعات اداری استان اما در روزهای آینده با بررسی وضعیت هواشناسی و پیش بینی وضعیت جوی تصمیمات لازم برای پایان هفته جاری اتخاذ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا