اخبار اقتصاد ایران

تکلیف واردات آیفون معلوم شد

بر اساس اصلاحیه مصوبه هیات وزیران، واردات آیفون ۱۴ فوق همچنان ممنوع بوده و سود بازرگانی مدل های قبلی ۹۶ درصد تعیین شده است.

ایران تحلیل، هیئت وزیران مصوبه قبلی خود را در خصوص سود بازرگانی و تعرفه اصلاح کرد.

بر این اساس سود بازرگانی واردات گوشی‌های هوشمند با برند اپل ۹۶ درصد تعیین شده است و هرگونه ممنوعیتی که قبلاً برای گوشی‌های هوشمند برند اپل وجود داشته است، به قوت خود باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است اخیرا تصویب نامه هیات وزیران در خصوص “تعیین اصلاحات تعرفه ای (۳۷۲ ردیف) شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات منتشر شده است. از یادداشت‌های برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات» که در تاریخ انتشار: بر اساس ممنوعیت واردات گوشی‌های همراه هوشمند با برند اپل، در صورت رفع ممنوعیت در آینده توسط مراجع ذی‌صلاح، تجاری آن انتظار می رود سود ۹۶ درصد باشد.

پس از انتشار این تصویب نامه، گمرک ایران طی نامه ای واردات گوشی های هوشمند با برند اپل را ممنوع اعلام کرد و در صورت رفع ممنوعیت واردات از سوی مراجع ذی صلاح، سود تجاری آن ۹۶ درصد تعیین شد. اما با توجه به ابهامات مصوبه اول، چند روز بعد گمرک طی نامه ای خواستار رفع ابهام و تعیین تکلیف در خصوص مصوبه پیشنهادی سازمان توسعه تجارت مبنی بر ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با … شد. نام تجاری اپل.

از جمله ابهامات مطرح شده از سوی گمرک این است که آیا واردات گوشی های همراه هوشمند با برند اپل با توجه به الحاق یک بند به مفاد تفاهم نامه فصل ۸۵ ممنوع است و آیا ممنوعیت موضوع مذکور. تفاهم نامه اگر به طور کلی نیست واردات چه مدل هایی از گوشی های همراه با برند مذکور بر اساس مصوبه مذکور ممنوع است؟ موضوع دومی که لازم به توضیح است این است که با توجه به متن توضیح بند اضافه شده به تبصره‌های فصل ۸۵ «در صورت رفع ممنوعیت در آینده از سوی مراجع ذی‌صلاح، سود بازرگانی علامت تجاری مزبور خواهد بود. انتظار می رود ۹۶ درصد باشد. اکنون و با ابلاغ این مصوبه مشخص نیست سود تجاری موبایل های هوشمند با برند مذکور چقدر است.

از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ به بالا به صورت تجاری و مسافربری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی گرانتر از آیفون ۱۴ و ۱۵ باشد و حالا برخی ترجیح می دهند با هزینه کمتر و در عین حال از یک موبایل ارزان قیمت از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند. کارت خود را فعال کنید و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت موبایل ارزان قیمت متصل شوید و کار خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا